• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

madelyn,

kul idé!
    vi ska halvt genomskinliga kuvert.
    bra att det läste sig :)

det händer ngt hela tiden, jag insåg just att jag denna måndagen igen glömde att ringa till prästen på hennes telefontid för att be henne att vara vår präst... men jag fick maila istället... hon är nämligen omöjlig att få tag på på telefon annars...

• Eppika

Vi ska hyra lokal där vi får ta med egen mat och dricka.
    Ska hyra in en kock som lagar maten åt oss, blir billigare än med catering. Ska se vad han säger ang menyn.

Hittade förrätt och efterrätt på www.martinolsson.se - de har jättemånga recept som även anger beräknad kostnad per portion! Man vill aldrig mer äta på restaurang....man blir grymt lurad!!!
    Varmrätten kommer från någon här på BT.

Thindris, er meny lät smaskig den med

• Thindris

Bridecilla
    Kan du beskriva smaken? Vi är lite fundersamma på just salvian...
    Tror du det blir för tungt med äppelpaj som efterrätt när man ska äta tårta lite senare? Egentligen skulle vi vilja ha glass eller något sådan enkelt, men de hade inte det på någon av sina menyer...

• linda23

Hejsan
    Tänkte höra med er när ni har tänkt att skicka ut inbjudningskorten samt när de senast måste svara. Är ju lite klurigt med tanke på att det är sommar och allt.

• HanOchJag

linda23 vi har redan skickat ut våra, Och har OSA som 1a april. (vilket är snaaart)

Men jag tror att dom andra skulle skicka någon gång runt april/maj (om jag inte minns helt fel, rätta mig i så fall) Och ha OSA i juni juli nångång.

Thindris om jag inte minns helt fel så är salvia lite rökig i smaken. Men kan även slå fel med att bli lite "tvålig" om man tar ALLDELES för mycket. Men kanske BRIDECILLA kan beskriva bättre

• madelyn

linda23,
    Precis som HanOchJag skrev så tänker jag/vi skicka ut inbjudningarna i slutet av april/början av maj och ha osa i slutet av juni/början av juli.

• Bridecilla

Thindris,

nja beskriver man smaken låter det bara äckligt... men gör så här, köp ett par kycklingfileer, fräs dem runt om, lägg 2-3 salviablad (färska) och svep runt en skiva parmaskinka, lägg i en ugnsfastform skvätt på lite vatten blandat med kycklingfond och vitt vin (ca två dl vätska)och låt kycklingen bli färdig. ca 200 grader.
    skitlätt, riktigt gott!!!
    då får du åtminstone smakat salvian...

linda23,
    som hanochjag sagt, vi skickar våra i slutet av april med osa i mitten av juni.

vi ska inte ha efterrätt alls, utan tar tårta som efterrätt och så vickning senare på kvällen.

• Thindris

linda23
    Vi skickade ut våra den 26 februari. Då var det 6 månader kvar Vi satte osa till den 16 juli, men har redan fått in ca 20 svar av 60. Vi resonerade som så att eftersom det är semestertider så ville vi vara ute i god tid. Vi skrev även på julkorten att de skulle "boka" detta datum och att inbjudan kommer senare... Många av våra gäster har en bit att resa och så ska de ordna boende etc och då måste man ju vara ute i god tid! Hur många gäster ska ni ha? Har de långt att resa? Har ni gjort inbjudningskorten? Vi gjorde våra själv, det var slititgt kan jag lova! Tog ca 1,5 vecka från det att vi hade bestämt oss för hur de skulle se ut.

Bridecilla
    Låter jättebra, ska ta och prova ditt recept idag redan tror jag! Jag luktade på salvia här om dagen i affären och tyckte det påminde om något... kanske den krydda vi har planterat här på vår uteplats som vi båda har glömt namnet på, men som växer som ogräs Lite gräsig smak fast med kryddig effekt, lite åt citronmeliss hållet...? Eller jag kanske är ute och cyklar? Ska ta och prova idag!

• Bridecilla

Thindris,

ja, pröva. jag tycker det är gott iaf!
    fast inte så citronmeliisigt, i smaken iaf... :)

Åh, ordet uteplats... det får en att tänka på våren. fan vad jag längtar dit nu!!! kommer den aldrig???

• zetika

hej hej. vi ska oxå gifta oss den 26 augusti vad många vi är
    någon från falkenberg eller i närheten?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2