• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Eppika

Tror inte att jag skulle få med min till bröllopsmässan...han tycker inte att det är så viktigt. Han ville hellre gifta sig borgerligt, men "lät" mig få mitt bröllop som jag så gärna vill ha

• madelyn

Eppika,
    Själv blir jag typ en "svensson", jag tar hans namn: Nilsson
    Min m2b är ganska involverad i planerna.
    Men jag märker att han blir mer och mer engagerad ju närmare vi kommer. Han tycker tex att det är roligare att planera hur själva festen ska läggas upp medan jag tycker att det är urkul att planera hur trycksakerna ska se ut osv

• Bridecilla

eppika,

vis man du gifter dig med :)

• Thindris

Eppika
    Min m2b är inte heller värst aktiv i planerandet. Han säger typ ja ellerr nej till det jag föreslår. Ibland tvingar jag honom till att vara mer aktiv, tex nu när vi ska bestämma hur tårtan ska se ut.
    Ibland är vi diskuterar något så märks det tydligt att jag är betydligt mer insatt i allt än vad han är... trist... men så är det. Jag är glad att vi ska gifta oss, önskar bara han var mer aktiv... är lite tråligt att leta fram all info själv hela tiden... önskar ibland att jag kunde komma hem o så säger han att han har ordnat med ditt och datt... men men, ajg evt hur han är, så det är ingen överraskning

• Eppika

Thindris, då är vi i samma sits, du och jag...men som du sa: jag vet hur han är, så det är ingen överraskning. Visst är det tråkigt, men man har lärt sig att inte hoppas för mycket.

• Thindris

Ja, fast det är trist att behöva "lära sig" att inte hopaps för mycket... Det är inte det att jag vill att han ska ta över planerandet helt, det skulle inte gå. Då skulle jag bli galen Men det är så himla tråkigt att behöva leta fram all info själv. Jag ahr inte fatta några beslut själv, allt ahr vi diksuterat och kommit fram till tillsammans. Men det är jag som har lagt ner all energi på att leta fram olika alternativ. Ibland är jag så trött på planerandet, och då skulle jag vilja att han kom med alternativ.
    Men han kommer iaf med förslag, sedan får jag i och för sig ta reda på om det är möjligt Men, men... Hi hi hi... Jag vet att han är sådan

• madelyn

Jag tror att ni kanske ska försöka se det från deras synvinkel.. iaf så vet jag tex att min m2b tycker att det är ganska långt kvar och att hans fokus är mer på att vi ska ha en bra dag. Allt planerande tror jag att han tycker att jag är "bättre" på och att det kanske dessutom är viktigare för mig än för honom. Förstår ni hur jag menar?
    Jag försöker iaf att tänka så när jag pratar mkt om bröllopet med min m2b och får ett halvhjärtat svar

• Eppika

Madelyn, visst är det så som du säger. Han tycker att det är lång tid kvar och "det ordnar sig", och visst gör det det
    Men å andra sidan är jag lite av ett kontrollfreak, så jag vill ha koll på saker och ting i god tid så man slipper stressa sen.

Nu är det iaf inbjudningarna och maten som planeras för fullt, och jag har fått honom att vara med och planera

• madelyn

Eppika,
    Jag är som du, jag vill att allt ska vara välplanerat och klart i god tid! Man får liksom acceptera varandras "planeringssidor", både om man är planeringsfreak eller om man är lite laid back.

• Thindris

Eppika
    Det är precis som du säger Vi ligger dock bra till i planeringen, så nu ahr jag inget att oroa mig för... det var lite värre förut Vi håller också på att bestämam meny. Vad ska ni ha?

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2