• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

Buzzlan,

ja, jag gjorde ett försök härrom dagen men det gick sådär.
    Men vi känner hon som gör vår stämpel lite, så hon ska visa mig hur man gör...
    vill ju inte bränna alltför många kort :)

• madelyn

Buzzlan,
    Åh hur ska de se ut? *nyfiken* Inbjudningarna alltså

• Buzzlan

Bridecilla & Madelyn

Det har faktiskt gått över förväntan med inbjudningspysslet...Det blir exakt som jag har tänkt mig! Vi har tillverkat en stämpel med vårt monogram som jag har gjort, en ganska stor som stämplas och embossas i guld med is-pulver. Inbjudningarna annars går i olivgrönt och mörk vinröd (nästan plommon) samt med guldinlaga som matchar stämpeln. Fyrkantiga kort med organzaband runt om i samma vinröda färg.....

Hur ser Era ut? Och när tänker ni skicka dom?

• Bridecilla

Buzzlan,

det låter snyggt.
    Våra är vita fyrkantiga med mörk gammalrosa band och vår stämpel i ljus olivgrönt (hoppas att jag fixar att embossa) med namn och datum, inuti vitt genomskinligt med smala oregelbundna ränder i och text i grönt...

• madelyn

Wow, era inbjudningskort låter så snygga!!! Våra ska nog bli helt i vitt- pärlemovitt och ivory. Kanske endast inlagans text i rosa. Eller svart.. jag har inte bestämt mig än.
    Ska ha en stämpel på framsidan av våra pärlemoskimrande kort, stämpeln ska embossas och kommer bli vit/champagnefärgad... svårt att förklara.
    Benvita sidenband runt om.

• Buzzlan

Bridecilla

Det låter finfint! Embossa är inte svårt alls...Jag gör mitt över brödrosten, funkar jättebra förutom att man blir hemskt sugen på rostat bröd (som min GI diet inte tillåter just nu ) Lycka till! Ska gå och tvätta lite nu, tråkigt men nödvändigt!

Vi ses

• Buzzlan

Madelyn

Låter stilrent och vackert! Funderade också på något liknande från början men ändrade mig....Jag gillar färger och kände att helt vitt inte riktigt var jag/vi. Men det som vi har valt nu känns helt rätt! Ska ha olivgrönt och vinrött + guld som tema genom hela bröllopet.

Lycka till med allt!
    Vi ses

• Bridecilla

Buzzlan,

ja, jag får pröva över brödrosten...
    jag tror nämligen att vår varmluftspicka är för varm... fast det är lättare när inte pappret är vitt.... :)

• madelyn

Buzzlan,
    Tack
    Jag ville ha färger först oxå men kunde inte bestämma mig för vilka och kände därför att jag hellre körde på enkelt och stilrent

• Thindris

Bridecilla
    Du må tro jag saknar uteserveringarna här uppe, finns nästan inga och det är rent sorgligt... fast sommaren är relativt kort och rätt kall, så det är kanske därför det är så...

madelyn
    Vi ska lägga ut bilder på vår hemsida, återkommer så fort det är gjort

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2