• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Eppika

Vi kommer skicka våra inbjudningar den närmaste veckan. Infobladet är klart, har lite småpyssel kvar på själva inbjudningarna, men sen så är de klara! Vi har satt osa 16 juli.

Jag körde med brödrosten, det gick jättebra!

• linda23

Thindris
    Vi har velat fram och tillbaka men har nu bestämt oss, och det känns som det inte kunde bli Bättre :)
    Korten är fyrkantiga ca 15 x 15 cm i silver metallic papper som är rätt styvt. På utsidan kommer det överst att stå "inbjudan till bröllop" under detta en stämpel på ett fint brudpar som vi skall ha embossingpulver på och sedan värma, underst skall det stå vara namn samt datum. inne i kortet är det i bakgrunden två hjärtan som går i varandra och utanpå står texten. Runt kortet (i kanterna)skall det vara ett ljust band som skimmrar lite.

vi hade tänkt ca 60 st gäster men det bjuds nog in 66, så får vi se;) Svårt att ta bort, men vi har ändå varit relativt hårda. De flesta bor inom en radie av ca 10 mil. Men det finns ett jätte mysigt vandrahem precis intill havet där vi skall ha våran bröllopsfest. Verkar dock som om många har tänkt sig att "våldgästa" mina föräldrars hem :)

Har ni hittat någon bra frisör, känns nämligen som om jag har letat i hela uddevalla utan att hitta någon...

• Eppika

Usch ja...hitta frisör...tänker att jag ska ta tag i det, men det har ännu inte blivit av...ska prata med min svägerska idag och se om hon har några tips. Jag har ingen kolla på vilka som är bra eller inte...

• Bridecilla

Thindris,

ja, finns det ngt bättre än att sent en solig eftermiddag sitta och gassa med ett glas vin och titta på folket som går förbi... ?

linda23,
    låter snyggt!

• HanOchJag

zetika & Buzzlan välkomna

Herre gud så många vi börjar bli
    Idag har jag äntligen fått tummen ur och börjat med brudtärneklänning nr 2
    Känner dock att jag inte har så mycket lust till något annat. Tappat suget lite grann.

Men det kommer nog tillbaka.

• Bridecilla

hanochjag,

ja hur många som helst...
    27 st!!!
    tänk i genomsnitt 60/bröllop ca...
    det blir 1620 gäster som firar bröllop på denna dag :))

• madelyn

Godmorgon alla brudar!
    164 dagar kvar nu!

• Glücklich

Ja, nu börjar man känna att det närmar sig. I helgen bokade vi bröllopsresan och idag ska jag köpa papper till inbjudan... Sedan blir det pysseldags och ivägskick... Ska bli såååå skönt när de är iväg och folk börjar höra av sig!
    Vilka osvdatum har ni andra satt ca?

• Glücklich

O.S.A.datum menade jag...inte osv.

• Bridecilla

glücklich

har ni bestämt hur de ska se ut?

vi ska ha i mitten av juni som osa datum.
    vi skickar i slutet på april.

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2