• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Ms O

Hejsan tjejer!

Bridecilla, det enda viktiga med namnet är att namnet på biljetterna överensstämmer med leg och pass.
    Jag byter till dubbelnamn men eftersom jag inte hinner att byta namn på leg och pass så har jag bokat i mitt nuvarande efternamn.

• Bridecilla

Madelyn,

ja den är verkligen helt underbar!!

MsO
    Ja, vi åker i November så jag hinner byta.
    har precis varit inne på skatteverket å tryck ut blanketter... vilken djungel det är...
    vi vill heta samma dvs mitt efternamn som mellannamn och hans som efternamn, men det verkar som om han inte kan ta mitt efternamn som mellannamn... ngn som vet?

• Ms O

det är väldigt rörigt...
    Bara en kan ta dubbelnamn och då ta sitt flicknamn som mellan namn medan den andra får behålla sitt ursprungliga efternamn.

• Bridecilla

Ms O,

skit också... alltså detta landet och all byråkrati... man blir helt galen...
    VARFÖR ska man inte kunna heta vad man vill så länge det inte är löjligt eller ngn annan heter det...

• Ms O

Har jag också undrat...
    Vi hade ju helst velat heta samma sak i efternamn och min M2B hade inga problem med dubbelnamn, men Sverige är ju Sverige (tyvärr, ibland)

• Bridecilla

Ms O,

ja tyvärr är det så...

• madelyn

Ska ni alla byta namn?
    Själv ska jag byta namn men hinner inte få nya namnet godkänt innan vi åker på bröllopsresa, eftersom vi åker på måndagen efter bröllopet..

• Bridecilla

madelyn,

ja jag byter till min sambos namn fast tar mitt som ett mellannamn.

• Eppika

Jag kommer ta min sambos efternamn. Han bytte till sin mammas flicknamn för drygt 2 år sedan, hette Svensson innan dess. Så det var tur att han bytte, för jag har ingen lust att vara någon "svensson"

Hur involverade är era respektive i bröllopsplanerandet? Jag känner att jag är rätt solo när det gäller planeringen. Han säger bara ja eller nej till mina förslag...hoppas han engagerar sig mer när det börjar närma sig...

• Bridecilla

eppika

ja min är en johansson så därför vill jag ha kvar mitt efternamn också...

min är ganska involverad, men låter mig sköta det mesta. han säger dock till när han inte håller med...
    han tyckte att bröllopsmässan var hur kul som helst!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2