• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Bridecilla

madelyn förresten,
    fin stämpel!!!

• madelyn

Eppika,
    Jag har oxå rätt små fingrar- min förlovningsring är ca 4 mm bred så det blir en smalare vigselring- tror att den bara är ca 2 mm..
    Kul med en kväll att få pratat igenom allt inför bröllopet osv- älskar att gå på resturang oxå!

Bridecilla,
    Tack

• Trull

madelyn,
    vi har bokat denna fotograf: www.brollopsbild.se/
    Precis, vi ska träffas på hotellet, inte fotas. Vi vill nog att själva fotograferingen äger rum uppe på Bellmansgatan på Söder (gamla hus, kullerstensgator, fantastiska vyer över Stockholm), om det regnar blir det nog vid Stadshuset. Med på bilderna kommer vi även ha glimtar av Rolls Roycen
    Hur var det nu? Kommer ni fotas innan vigseln? Vi har bestämt efter vigseln, för jag vill verkligen att Magnus (M2B) inte ser mig förrän jag kommer in i kyrkan

Jättefin stämpel som ni har ordnat Vilken färg? Eller vilka färger kommer inbjudan att gå i?

Eppika,

Jag har också en ganska så bred förlovningsring (5 mm, vitguld) och jag har hittat min ring. Den är i vit guld, starlight slipning på en sten (briljant) på ca 0,30 ct och med en fattning som har sex klor. Jättefin!

• madelyn

Trull,
    hihi, jag har funderat på den fotografen oxå- fast nu har jag redan bokat en annan.
    Han verkar dock väldigt bra- bilderna ser fina ut iaf!
    vi ska fotas innan vigseln och kanske lite efter.
    Ni skulle oxå hyra en RR va? Vi ska ha den gråa RR från Bröllopsbilar.

Inbjudan kommer vara pärlemovit och själva stämpeln blir oxå vit fast lite åt guldaktiga hållet.

• Trull

madelyn,

jag kikade lite vidare på er hemsida, där ni lagt in bilder. Det ser så JÄTTEBRA ut!!! Kanon!!!

Japp, vi har ju hyrt från samma ställe. Vi har den vita Rollsen som stod utanför bröllopsmässan Om ni har fotografen efter kommer ni väl ta lite bilder med den i bakgrunden?

• madelyn

Trull,
    Tack

Ja vi tänkte att fotografen ska få fota oss efter vigseln med bilen i bakgrunden. Jag menar, betalar man så mkt pengar för en timmes bilfärd så kan man lika gärna se till att dokumentera det ordentligt oxå

• Trull

madelyn,
    ja, betalar man vad det kostar ja - då är det bara att fota på
    vi kommer ha den i två timmar då den ska vara med under fotograferingen, samt lämna av oss vid festlokalen Han som äger bilarna sa att bilen absolut inte kommer stå där när vi kommer ut från kyrkan då den skäl så mycket uppmärksamhet och tar udden av brudparet så bilen kommer senare när man hälsat på alla etc. Bra!

Bridecilla,

*ler* "blivande" fotograf - låter som vi är såååå inne på att gifta oss
    Men vad fina bilder din blivande fotograf har tagit. Måste säga att dina vänner har valt en udda plats Finns det någon bakgrundshistoria till varför mannen står i gummistövlar vid skroten??

Snart torsdag, snart dags för dejt igen! madelyn, kom ner vet ja

• Bridecilla

madelyn,

ja visst tar han både fina bilder, men samtidigt med lite humor...
    vi föll för honom!

er fotograf har också väldigt fina bilder!!

visst känns det skönt att ha bokat!!

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2