• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • PaNic

madelyn, Hanochjag,
    Hmmm...lurigt det där med CD:n.
    Trist att du kände dig besviken på mässan Hanochjag. Själv har jag inte hunnit dit ännu. Det får bli ett par timmar i morgon innan den stora landskampen (som inträffar både i Turin och hemma i vår soffa ;)) Antar att situationen är ungefär densamma hos er Trull.

• madelyn

hej hej tjejer!
    Bara ett halvår kvar nu

• HanOchJag

Inte så man blir lugnare av att veta att det "bara är" 6 månader kvar.
    Märks ju tydligt nu på morgonen hur snabbt det kommer att gå. Bara på en vecka så när kl är 7 är solen uppe och det liknar vårväder ute (trots snön på backen)
    PaNic han ni gå nåt på mässan?
    Vad tyckte ni som varit där.Är det bara jag som är missnöjd och hade för höga förväntningar?!

På fredag bär det av till tyskland.
    Ska dit med en kompis vars far ordnar resor ner för att köpa sprit *mumma*
    Vi hade hoppats på att resan skulle bli av efter vårat osa. Men så blev det ju inte.

aja. Så kan det bli ibland.
    Någon som vill hänka på??? Tror det finns 2 platser kvar `a 560kr (eller liknande)

Faten har vi börjar med ordentligt här hemma nu. sista lösningen jag provade fungerade ju super som jag (nog) sa när vi träffades.
    Så kvälls nöjet här hemma nu är att måla dit våra initialer och vigsel datum.

Hur har allas helger varit?
  • Trull

Good moooorning girls!!!

Äntligen är det måndag En helt ny fräsch vecka att fylla med glans och glamour innehåll (alltså sånt som har med bröllop att göra )

PaNic,

Jo då! Igår var jag i Stockholm; hade min mamma, syrran med som stöd för finska flaggan sedan var sambon med och en till och vi satt på en restaurang med storbilds TV!!! Hua, det var blandat med finnar och svenskar och ett herrans liv. Jag kunde knappt andas, ben och armar sprätte åt alla håll och kanter. Vilken match!

Min sambo fyller år snart! Var i lördags till Efva Attlings butik och köpte manchettknappar! Jättefina, kvadratiska, enkla i silver och med Efva Attlings signatur. Dessa kommer han ha när vi gifter oss - vi har ju vitt guld i ringarna så det passar ihop. Känner mig jätteglad

Hur många utställare var det på mässan?
    Vad tyckte ni andra?

• madelyn

Trull,
    Kul med manschettknapparna! Efva Attling gör ju så fina grejer!

HanOchJag,
    Jamen visst är det härligt att det blir ljusare nu på mornarna och man verkligen märker skillnaden? Jag tycker det är helt underbart. Längtar till våren massor!!!

• Trull

madelyn,
    Visst gör hon fina grejer. Jag kollade även på vigselring, men hon gör för maffia för att passa mig!!!
    Däremot var jag in till en designer som också finns på Hornspucken, hon förstod precis hur jag vill ha min ring. Ska suga lite på den karamellen och återkomma till henne nästa helg.

Hur gör ni andra?? Har ni hittat vilken vigselrign ni vill ha? Designar ni själva?
    Ni som bor i Göteborg: jag har blivit jättekär i Jarl Sandins ring som heter Starligt ring

• Trull

*starlight och inget annat och i vitt guld!

• HanOchJag

madelyn då är vi 2 Har redan börjat vårstäda på balkongen och odlat små plantor hemma i köket som till våren ska ut på balkongen, Mamma kallar mig för knäppis men vad gör det

Trull sött med manschettknapparna
    Något som du vet att han gillar och du köpt i smyg eller chansar du?

har själv hittat till gubben på en liten slipsbutik vid domkyrkan som jag funderat på att köpa till honom. Typ morgongåva. Men det ger man väl dagen efter bröllopet va? Kanske man kan ge som "vigselgåva" (inte bara ge honom mig)

• madelyn

Trull,
    Ja jättefina grejer- men dyra! jag har tittat på hennes ringar i vitt guld men insett att jag inte är miljonär och kan köpa de ringar jag tycker om
    Men istället så har jag ju gjort både förlovningsringarna och vigselringen hos Frickes på Söder och är supernöjd med dom!

• Trull

HanOchJag,

Jo, jag vet att han gillar dem! Sambon var med...vi var ute och letade vigselring och det gör jag helst inte ensam

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2