• KCsMama

Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?

Gör en ny tråd till roosa. Vill någon spekulera eller ha såikter om hurvida det är rätt eller fel kan ni hålla er till den gamla tråden.

"Nån mer 88:a?

Nån mer än jag som är född 1988 och ska gifta sig?
    Skulle va kul och prata med en ung tjej som jag

kram"

• Svar på tråden Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?
  • Meeela

Roosa: Bara positivt här var vi bor ialla fall. här på bt vet jag inte men jag bryr inte mig. För att vi gör det pga samma skäl som ni... Men jag tycker det ändras ju inte så mycket när man gifter sig om man har bott ihop förut.. Iallafall inte lika mycket som för oss!!! Och vad kuul att du kom hit!!! Det var lite synd att den andra tråden förstördes sådär. Men kul att vi får prata i fred här iallafall! Och lycka till med era planer!

• roosa

Meeela: Ja jag och min blivande resonerar så att om man bor ihop är förlovade m.m.. så är det ju samma sak som att vara gifta. Därför vill vi vänta med att flytta ihop och så.
    Här på bröllopstorget är det för det första väldigt ovanöogt att man gifter sig ung och sen att man inte bor ihop är väldigt chokande :D
    lycka till tjejen :D

• Meeela

Bra iallafall att alla själv får väja hur man gör! För ingen kan ju stoppa nån som verkligen vet vad dom vill!!! Men jag tycker nog att BT är helt toppen! Beroende framkallande om man så säger!!! Väntar med spänning till den stora dagen!!!

• Beachy

Vill verkligen inte skapa negativ stämning i denna tråd, men jag har några frågor.

Ni som är unga och skall gifta er, gör naturligtvis som ni vill och detta är ingen moralpredikning, mer kanske råd.

Första gången jag gifte mig var jag 20 år och gravid. Då jag bodde i USA var det enda rätta att gifta sig. Skilde mig tyvärr efter 1½ år (egentligen tidigare) bla för vi var så unga.

Nu har jag hittat kärleken och skall gifta mig igen och allt är så annorlunda denna gång. Jag känner att jag står stadigt på jorden och vet vad jag vill.

Min fråga till er är egentligen bara, varför har ni så bråttom? Om ni älskar varandra varför kan ni inte vänta ett par år?

Min dotter är född -88 och jag kan inte se henne gifta sig, även om alla är olika.

Önskar alla unga brudar lycka till och all lycka i framtiden, men tänk efter innan ni gör något förhastat!

• Meeela

Beachy:

Vi kanske alla har olika saker att säga här men jag och min blivande har varit i lag i över 3 år, och vi har kännt varandra i 6 år! Vi är religiösa båda två och därför bor vi inte i hop förrän vi gifter oss och vi har inte heller sex före äktenskap. Som du kanske förstår så är det inte så roligt att bo i från varandra när man älskar varandra! Och för det andra så förlitar vi oss på Gud och tror att det är han som ger den rätta kärleken.

Kan också tillägga att här var jag bor så är det inte alls ovanligt att man gifter sig i unga år! Och här har det också skett ytterst få separationer!

Det var min åsikt!

• KCsMama

Beachy, en stor sak ligger ju i varför man gifter sig. För att man själv vill eller för att det som du beskriver förväntades av en.

Många verkar vara av den åsikten att det är värre att separera som gifta än som "bara" sambos. Det tror inte jag, jag är övertygad om att man blir minst lika ledsen vilket som.
    Om vi skulle skilja oss efter 10år så skulle jag ändå tycka att det var värt att ha gift sig. Vi har gett varandra en trygghet som idag inte går att få utan att gifta sig.
    Att gifta sig är ju egentligen en juridisk uppgörelse och jag är glad att vi älskar varandra så mycket att vi är beredda att ge varandra den tryggheten.

• roosa

Beachy: nu kan läsa Meeelas inlägg av precis samma anledningra som hon och hennes blivnade vill jag och min blivande gifta oss..
    Lycka till själv denna gång hoppas det blir bättre denna gången :D

• Beachy

Meela och roosa: visste inte detta och förstår nu bättre.

Som jag sagt tidigare så önskar jag er alla unga som gamla ett underbart bröllop och framtid!

• älvan87

jag är 18 min sambo lika så. vi gifter oss i morgon. vi är födda 87 båda två..

• Meeela

älvan87:

I mårgon? Du måste ju vara jätte nervös!!! Ser fram emot bilder! ??? Eller tänker du lägga ut några? Skriv gärna och berätta om Er dag sen!

Önskar Er lycka till och hoppas ni får en underbar dag!!!

Kramar

Svar på tråden Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?