• KCsMama

Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?

Gör en ny tråd till roosa. Vill någon spekulera eller ha såikter om hurvida det är rätt eller fel kan ni hålla er till den gamla tråden.

"Nån mer 88:a?

Nån mer än jag som är född 1988 och ska gifta sig?
    Skulle va kul och prata med en ung tjej som jag

kram"

• Svar på tråden Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?
  • roosa

*oekj.. vi vill också hålla "ett år reglen" men gör det till två år regel istället. för jag fyller år så sent..

• roosa

oj budgeten.. mm inte tänkt såmycket på den.. men hoppas den inte går över 100 000 i alla fall..

• ooGizzYoo

okej, vi bestämde innan att vi ville gifta oss det datumet så vi förlovade oss samma dag så det blir precis ett år :)
    budgeten kännns väldigt osäker för våran del, jag har redan fått klänningen och lite mera saker, men det börjar bli väldigt dyrt ändå så vi får se men det verkar som att vi kommer att få ta kuvetavgift till middagen.

• roosa

Att era gäster ska betala? Men känns inte det fel? Jag vet inte vad jag tycker.. Vill ju inte att dom ska betala för att gå på Vårat bröllop men så kankse vi ändå behöver det. Jag kommer ju precis att ha gått ut skolan :) Men brudens far får la pröjsa :D

• KCsMama

Tyvärr är väldigt många negativa till kuvertavgift. Jga skulle nog hellre satsa på en lite billigare middag - kanske buffé??

• ooGizzYoo

jo jag tycker ocksså att det känns lite fel med kuvertavgift men det blir självklart inte för alla, men vi kommer att bli ca 150personer och vara någonstanns inne i city (sthlm) men vi har inte hittat någon bra lokal för så många, om inte annat så får det bli picknik utanför kyrkan ;)

• KCsMama

GizzYoo, men blir det inte ännu mer konstigt att bara ta kuvertavgift för en del men inte för andra??

• ooGizzYoo

jo men eftersom att vi blir ganska många och sen så har jag otroligt många vänner som bor i världens alla hörn som flyger och tågar hit till oss och då känns det fel att dom ska betala..
    men till dom andra tänkte vi betala en del, beroende på priserna, buffe är ju också ett bra alternativ men jag vill allra helst ha picknick men man vet ju aldrig med vädret så någon backupplan måste man ju ha :(

• KCsMama

Någon kanske har en fin tomt i närheten och ni kan hyra ett tält/tak med öppna sidor så ni kan sitta där under om det regnar?

Tänk på att utanför kyrkan inte är en sådan bra idé, inte så skoj om någon ska gifta sig strax efter hehe

• ooGizzYoo

nej var nog lite ironisk där, men vi ska vara i sofia kyrkan på södermalm så det är svårt att hitta någon med tomt inne i stan, jag vet inte hur vi ska göra börjar få panik och tjatar på gubben nu känns som att vi ligger så himmla långt efter...

Svar på tråden Ny, Nån mer 88:a som ska gifta sig?