• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • SadPsychoBitch

Mjo det är ju inte alla killar som gör det. I maj så firar vi 6 år tillsammans, oj var inte länge sedan det var 5 år...

• Mastermind

SPB - Det är som sagt inte er ålderskillnad nu som vi reagerar på utan hur gamla ni var när ni träffades. Ang din pappas kollega och hans/hennes äkta hälft så var dom ju jämngamla när dom träffades. Inte 6 (förskoleålder) resp 20 år (samma åldersskillnad som på dig och din m2b).

• SadPsychoBitch

Ja men tyckte bara det var kul. Har inte med mig att göra...

• M Magdalena

SadPsychoBitch:

Du har hamnat mkt i försvarsställning, det märks.

Men hur känns det för dig?
    Han är troligen din enda pojkvän?
    Har han haft andra tjejer innan?
    Känns det inte konstigt ibland att du inte har fått chansen att lära känna andra killar innan du träffade honom?

*nyfiken*

• KCsMama

M Magdalena, låter helt sjukt att man måste "testa andra" för att ge sin kärlek något värde.

• Mastermind

KCsMama - Hoppla. Det skrev hon (M Magdalena) väl ändå inte?? Hon bara ställde några frågor, hon skrev absolut ingenting om att sätta värde på kärleken.

• M Magdalena

KCsMama

Tänkte på att när jag var yngre så hade jag inte så många referenser på vilken kille som vad god för mig.

Jag dejtade flera som inte var så bra för mig tills jag lärde mig leta efter killar med goda egenskaper. Mina pojkvänner har bara blivit bättre och bättre iom mina insikter.

Visst, kan man hitta rätt på en gång, tvivlar jag inte alls på.

Men jag undrar, om man nu träffas så tidigt i livet, om man är fullständigt nöjd eller om man är en smula nyfiken på hur andra killar är. [tänker inte på sex]

• pickolina

SPB, nej han behöver absolut inte vara någon pedofil men jag förstår att folk (inkl jag) kan få den tanken, att de kanske undrar hur det egentligen står till när en vuxen man faller för ett "barn"... För mig är det verkligen obegripligt. Jag relaterar ju till att jag själv är just 27år och mina syskonbarn är 12år respektive 14år. Jag har väl den normala synen att de är just barn och därmed ointressanta i sexuell bemärkelse...

Förstår även att det måste sätta både dig och honom i ett känsligt, utsatt och jobbigt läge... Ni är starka som klarat det måste jag ändå faktiskt säga.

Gällande ålderskillnad i övrigt så tycker jag lite si och så men förstår att man kanske gör det valet.. När jag var 22år tex så dejtade jag en tid en person som var 41år. Skulle nog aldrig göra om det, men just då tyckte jag att det var OK...

• Flickan_med_hickan

Jaja men nu är de tillsammans de ska gifta sig kan vi inte bara glädjas åt det och lägga ner dessa disskusioner om pedofili. Så nu har jag sagt mitt.

• SadPsychoBitch

Hej M Magdalena!

Jag förstår inte att alla är så grymt emot att vi har varit tillsammans sen jag var 13.

Nej han är inte min enda pojkvän, hade en pojkvän innan honom. Men jag gick från min ex till min nuvarande.

Ja han har haft andra tjejer innan.

Eftersom jag haft andra killar innan min nuvarande. Sen om jag skulle vilja ha andra killar, så har jag ett val! Jag kan göra slut, men jag har inget behov av det.

Flickan_med_hickan
    Tack för du är på min sida :)

Svar på tråden varför vänta?