• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • SadPsychoBitch

Nej vi tvekade inte. Varför bry sig så mycket om vad andra tycker?

Eftersom jag aldrig riktigt haft så många vänner och alltid gått min egen väg så sa de som fick veta inte så mycket. Min sambos kompisar sa inte heller så mycket. Jag är ju jag, finns inget mer man kan göra.

Jag hade aldrig förändrat mig vad andra än tycker och tänker!

• jocelyn

Vill ge en eloge till Nonika som skriver bra och öppet om sin situation. Mycket bra inlägg!

• Utpala

Undrar också vad SPBs vänner tyckte och var ni träffades?
    Nyfiken för att jag själv (är 23) har svårt att tänka mig ngn som är mer än ett par år äldre. Har t.ex. bekanta som är 8-9 år äldre, alldeles för "mogna" för míg...
    Tycker dock att det är roligt att endel trotsar normer, eller vad man ska kalla det.

• SadPsychoBitch

trotsar och trotsar, har bara hittat någon jag älskar...

• SadPsychoBitch

Vi träffades på internet och sedan efter ett par månader hemma hos mig!

• Mastermind

SPB - Uppenbarligen så brydde du dig ju inte. ;) Jag bara undrade vad dom sa/hur dom reagerade. Hade nån av mina 27-åriga kompisar träffat en 13-årig flicka så hade jag blivit totalt chockad och försökt prata vett i honom.

Nåväl, min mening är inte att klanka ner på någons förhållande eller läggning, men en så stor åldersskillnad när man är så pass ung ÄR ovanligt, och _förmodligen_ inte riktigt friskt. Men du vet ju bäst själv hur du känner, och jag hoppas att ni kommer leva ett normalt liv tillsammans, utan något slags elektrakomplex.

• SadPsychoBitch

"men en så stor åldersskillnad när man är så pass ung ÄR ovanligt, och _förmodligen_ inte riktigt friskt."

Ne ne, då är väl varken jag eller min sambo friska då. Synd att du inte bara kan acceptera det utan att lägga något surt inlägg!

• Mastermind

Jag upprepar: "Men du vet ju bäst själv hur du känner, och jag hoppas att ni kommer leva ett normalt liv tillsammans"

• SadPsychoBitch

utan något slags elektrakomplex.

Jag förstår inte alls vad vanliga människor har emot åldesskillnad, jag är lika normal som någon annan och att det råkar skilja 14 år är en skitsak då vi trivs tillsammans *ARG*

• Mastermind

SPB - Jag valde bort det ur citatet eftersom det lät lite sarkastiskt, och det var inte meningen. Man kan ju tyvärr inte redigera inlägg här. Så istället för att citera den biten också och verka tjatig/uppkäftig/ännu mer sarkastisk så valde jag bort den.

Min mamma och pappa skilde det 14 år på, men dom träffades när mamma var 30+ och pappa 40+. Så visst funkar åldersskillnader sålänge man respekterar varandra och inte mognar isär, men just när man är sådär ung som du var när ni träffades så ses det inte på med blida ögon, som du redan märkt. En 27-åring som tänder på och vill vara tillsammans med en 13-åring låter ju verkligen inte sunt, det gör det inte, hur man än vrider och vänder på det.

Svar på tråden varför vänta?