• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • pickolina

SPB, jag har oxå en hel del i bagaget och vet att det tyvärr är ganska vanligt... Du har ingen aning om hur många eller vilka av oss som är uppväxta med tex sexuella övergrepp, missbruk, olika typer av misshandel osv osv... Tyvärr är det ganska vanligt förekommande och jag tvivlar inte alls på dina ord om att du haft det tufft och fått växa upp lite för tidigt, men det är vi säkert många andra som oxå fått göra. Du verkar tro att du är ensam på denna jord om att ha haft det tufft -att du är speciell, det är ett bevis (enligt mig) på ganska egocentriskt och omoget tänkande.

Vidare så tycker jag absolut inte att ni måste vänta pga att du är så ung. Ni själva vet hur ni känner och vad ni vill. Min syster träffade sin man när hon var 16 och de gifte sig när hon var 18 (om jag inte minns fel). Idag har de varit lyckligt gifta i 12-13år någonting... Så visst kan det fungera även om man väljer att binda sig när man är ung.

Men det är ju inte alls det folk reagerar på, vilket du inte riktigt förstått verkar det som.....

• pickolina

M Magdalena

Mycket bra skrivet! Mera sakligt än det jag skrev.. *hihi* Är inte alltid så bra på att uttrycka mina tankar och känslor.

• Flickan_med_hickan

men gud sen när blev ni SPB:s psykologer??

• pickolina

Vad fick du det ifrån då???? Var väl ingen som försökte vara heller...!!!!

• M Magdalena

vi kanske försöker få fram en poäng att

1) det kanske inte var så sunt/friskt iaf att hon som 13 år söker kärlek/tröst hos en 27-åring. Hon hade blivit tvungen att växa upp mkt fortare pga problem i livet.

2) Hon har ännu inte fått tillräckligt med distans till det som skett för att ha kunna hantera det med ro.

Det som är nu, att hon älskar killen och de ska gifta sig är en bra sak. Men hur det började och varför det började är sorgligt. Barn ska få vara barn. Ingen ska behöva vara med om så tuffa saker i livet att de tvingas växa upp så fort.

(förväntar mig missförstånd)

• Flickan_med_hickan

Det är bra att du ser det som en bra erfarenhet men jag läser mkt upprörda känslor mellan raderna. Antagligen har du ännu inte fått tillräckligt med distans till det som skett i ditt liv.

• M Magdalena

och du läser harmoni mellan raderna??

• Flickan_med_hickan

men vad kan man inte få bli kär som 13 åring och vara tillsammans och gifta sig
    spela roll vilken ålder han har

• M Magdalena

Det är helt okej. Det får man.

Det jag tycker är sorgligt är _anledningen bakom_ till varför hon som 13åring faller för en såpass äldre och vuxen man.

Men kärlek är kärlek och livet är livet. Funkar det så är det gott.

• pickolina

Jag tycker att det är helt ok att bli kär när man är 13, att vara tillsammans och sedan gifta sig när man nått vuxen ålder....
    Aldrig påstått något annat och det är inte alls vad jag reagerat på heller.

Ser du inget konstigt med en vuxen man som faller för ett barn??????

Svar på tråden varför vänta?