• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • SadPsychoBitch

Vad är det han hade kunnat bli polisanmäld för?

• SadPsychoBitch

Jag vet en på min pappas jobb, de har varit tillsammans sen båda gick i förskolan, det är ganska roligt. Hela livet tillsammans nästan :)

• KCsMama

Sad, för att du inte var byxmyndig och han var över 15år, en bra bit till och med.

Enligt gamla lagstiftningen skulle det ha handlat om sexuellt utnyttjande oavsett om du själv ville eller ej, enligt den nya lagstiftningen våldtäckt (alltså helt oberoende av om du själv ville). Hade han varit bara 3-4år äldre hade åklagare inte kunnat åklaga eftersom ni då anses ligga på samma nivå ålders och mognadsmässigt men då han var så mycket äldre hade ni inte kunnat slippa undan med det.

Är en lag som ska skydda barn från att bli utnyttjade av vuxna.

• SadPsychoBitch

Men då måste vi haft sex eller hur?

• pickolina

Visst kan man ha åsikter om ålderskillnad osv men det är personernas eget val när de båda är vuxna....

Visst är detta oxå en fråga om eget val eftersom båda parter ville vara tillsammans, det säger jag ingenting om.

Men att en vuxen man på närmare 30år vill vara tillsammans med ett barn/ungdom på 13år är inte helt ok, inte helt friskt, absolut inte helt "normalt". Det får mig att oroa mig för om personen kan vara pedofil eller ej, inte sagt att han måste vara det men något står inte helt rätt till och hur vet man var gränsen går...jag skulle inte ta risken....

Som jag har sagt tidigare så tycker jag att deras situation idag är en helt annan och om jag hört att de träffats idag hade jag kanske undrat hur det skulle gå med tanke på ålderskillnaden men ändå tyckt att det var deras sak och inte brytt mig mer än så....

Önskar er i alla fall all lycka! :)

• Flickan_med_hickan

KCsMama: SPB har aldrig sagt att de haft sex under den tiden hon var så ung eller har jag missat något?

• KCsMama

Sad, ja kyssar, smek, samlag.
    Sex är ju inte bara själva penetreringen.

• pickolina

SPB, jag ber om ursäkt om jag har "pekat" ut din sambo som pedofil, det var inte alls så jag menade... Men jag förstår att mina starka ord kanske får det att låta så.
    Jag finner dock kanske ett annat allvar i situationen än vad andra här gör och därför har jag uttryckt mig ganska magstarkt, för att försöka få fram det...

Som jag sagt tidigare önskar jag dig ändå all lycka med denna man.

• SadPsychoBitch

Okej, vi har pussats...kramats... vad ska man säga? Vi hade iallafall inte sex som i form av K-N-U-L-L-A.

Jag är ganska van att folk snackar mycket om att han är pedofil. Ni får självklart tycka vad ni vill, men bara för man är 27 år och råkar bli kär i en person som är 13 betyder inte det att man är pedofil.

• KCsMama

Sad, i lagens mening så är han ju det om man kollar enbart på lagen. Men att ni fortfarande är tillsammans bevisar väl det om något att det var kärlek inblandad.

Sedan var det ju snällt av honom att vänta 2år på dig.

Svar på tråden varför vänta?