• M Magdalena

varför vänta?

Jag fattar nada..

Varför e det så många som säger "oj vad fort ni går fram" o.dyl.

När jag var yngre tyckte jag att man bör vänta med förlovning och giftemål men nu när jag e typ 30 (om drygt en månad :D ) så tycker jag att "varför vänta"?

Inte för att jag e desperat utan för att jag känner att jag har mer referenser och kan fortare "se" om killen e en kille med potential eller inte, om vi passar bra ihop.

Vad tycker ni?

Vänta, lära känna varandra i flera år?
    Eller pang på rödbetan och in i kyrkan? :D

• Svar på tråden varför vänta?
  • pickolina

En pedofil är en vuxen som har en sexuell attraktion till barn (barn som är före eller i puberteten).

Dvs, inte alls bara barn under 13 och utan vuxna attribut.

• EhjärtaK = sant

Jösses vilket hallabaloo det blev....*suck*. Är synd att det ibland blir så tråkig ton här inne .

pickolina:
    jag antar att det är mina inlägg du reagerar på, och om så är fallet så tycker jag att du skall läsa dem nogrannare innan du skriver som du gör! Jag försvarare inte någon part i det här fallet - men tycker det är viktigt att man inte använder felaktiga begrepp utan tillräcklig information/insikt. Jag har tydligt skrivit att pedofili även innefattar barn som är i puberteten (vanligtvis är man då yngre än 13 år, men självklart inte alltid). Om barnet däremot har kommit ur puberteten så rör det sig inte längre om pedofili.

Jag har heller aldrig påstått att sexuella övergrepp _inte_ förekommer bland tonåringar eller äldre människor. Sexuella övergrepp förekommer tyvärr i alla åldersgrupper .

• pickolina

Det var detta jag reagerade på:

"Om SPB:s sambo verkligen skulle vara pedofil så borde han ju inte ha något intresse i henne längre (eftersom hon är vuxen och säkerligen har de attribut som en pedofil _inte_ tänder på dvs. bröst, könsbehåring osv)."

Därför ville jag skriva att deras relation inte alls är ett bevis på att han inte är pedofil (menar nu inte att han är det heller).

Ja det är tråkigt att det blir tråkig stämning ibland, men samtidigt tycker jag att det kan vara en bra sak oxå då det innebär att folk säger vad de tycker, att de vågar vara ärliga.. Sedan får det ju naturligtvis inte spåra ut men det tycker jag inte detta gjort heller.

Jag är glad för hennes skull att hon hittat sin kärlek men i mina ögon är beteendet inte ett naturligt beteende och det måste jag få säga... Idag är det ju dock en liten annorlunda situation men det ändrar inte grundsituationen.

Jag lämnar det.. Ingen fara men jag kommer heller aldrig att tro eller lyssna på ett försvar för en sådan situation.

• EhjärtaK = sant

Självklart är det inte ett bevis, man kan ju aldrig vara helt säker med någon människa....

Jag håller med om att alla bör säga vad de själva tycker - jag är ALLTID för en öppen debatt. Men jag vidhåller fortfarande att man bör läsa inläggen nogrannt innan man anklagar andra människor för att ge fel information.

Men jag tycker vi lämnar det hela, det löser knappast någons situation ändå....

• pickolina

Det är lätt att tolka saker på fel sätt i skrift, tyvärr, och därför blir det lite missförstånd ibland men då är det ju bara att man reder ut dem.. ;)

Jag har läst ditt inlägg många ggr och jag tolkar det fortfarande på precis samma sätt, men nu vet jag ju att du kanske inte menade så som jag tolkade (tolkar) det....då har vi ju löst det... Missförstånd sker och det är inget att bli upprörd över och det är inte heller något jag tänker be om ursäkt för, men nu har vi rett ut att vi pratade/pratar lite olika språk när vi uttrycker oss gällande detta. :)

• Flickan_med_hickan

jag träffade min man när jag var 17 han 29 vi är nu 19 respektive 31 och jag önskar att jag träffat honom mycket tidigare helst runt tretton, mina föräldrar tycker också samma sak. Men nu blev det såhär och jag är lika lycklig för det. Men nuöver till alla disskusioner om SPB:s förhållande till hennes blivande man.
    Alla har rätt till en åskit men vissa åsikter kan man faktiskt hålla för sig själv, ingen har pekat ut hennes blivande som pedofil men skrivit saker som "pedofilaktigt beteende" osv, jag personligen tycker det låter väldigt kränkande. Jag har fått höra utav vissa personer att de tycker min man skulle kunna vara pedofil eftersom det är en ålderskillnad på 12 år mellan oss och det sårar att höra något sådant vi är lyckliga, kära och vill inte ha någon annan en just den man vi själva valt.
    Så snälla tänk på vad för åsikter det är ni yttrar för som sagt även om vi inte känner varandra så kan det såra.

• SadPsychoBitch

Flickan_med_hickan
    Tack för sitt stöd. Men börjar nästan bli van vid detta nu, trist men sant. Iallafall de som är mina riktiga vänner, min familj, hans familj och hans vänner accepterar oss som par!

• Flickan_med_hickan

SPB: Samma här, tycker det är synd att folk bara stirrar sig blindt på ens ålder...

• KCsMama

Sadpsycho, de jag tror folk reagerar på är att det inte ens är lagligt utan att han hade hamnat i fängelse om någon anmält honom! Men visst, det går inte att sätta en ålder på kärlek men som sagt, det var olagligt.

Vi var ganska pang på rödbetan! Förlovade oss efter 1år och gifte oss efter 3. Är 20år nu och gift sen två år tillbaka.- Fast vi hade redan en dotter tillsammans så vi kände oss vilket som "bundna" till varandra resten av livet.

Kramar

• KCsMama

Sadpsycho, ville bara tillägga att nu är ni ju båda myndiga och inom lagens ramar så jag tror inte att någon tycker att erat förhållande är fel nu men kan förstå att de reagerar på att ni träffades när du inte ens var byxmyndig.

Sen har jag en liten rolig historia. Min styvmammas mamma var 13år när hon träffade sin man som var iaf 18-20år. Hon ljög om sin ålder så han trodde hon var 18. Nu är de över 60 och fortfarande ett par

Svar på tråden varför vänta?