• meme

För oss arbetslösa

Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...

• Svar på tråden För oss arbetslösa
  • Olga77

Jag är nyutbildad bibliotekarie. Har jobbat ett år på ett skolbibliotek, men tackade nej till förlängning eftersom både jag och min kille jobbade i olika städer och pendlade två och en halv timme åt varsitt håll varje dag. I princip alla vi kände i stan vi bodde i hade flyttat eller var på väg därifrån, och eftersom vi inte trivdes där heller så bestämde vi oss för att flytta till Göteborg där han jobbar. Det var mycket vånda innan det beslutet eftersom jag hade fått fast jobb (dock bara 50%)om jag hade stannat. Men vi kände att vi var tvungna att ta den här chansen och så att säga börja om på en ny plats. Har alltså själv försatt mig i min arbetslösa situation, vilket gör att jag känner mig extra lat...

• *picoliiina*

välkommen olga! förstår dig!

• *picoliiina*

meme - jaa visst är det så! man längtar bara tills sambon är hemma eller tills nån ringer. vilket liv.. pust p stånk *tycker synd om mig själv*
    tyvärr eller vet inte om jag ska säga tyvärr.. men min kille spelar hockey och nu börjar säsongen så jag får inte se mycket av honom på kvällarna heller... buhuuuu

• meme

Olga77 nej då du är inte lat1 det är klart att det är jobbigt att pendla 2.5 timmar varje dag t jobbet!

• meme

picoliiina
    vad jobbigt!min kille kommer hem varje ganska sent oxå. tråkigt.

• meme

tycker att det är så roligt att kunna klaga så här fritt! inte så att jag inte gör det annars, är ganska duktig på det, klaga alltså, kanske kan få jobb inom det? ;)

• Olga77