• meme

För oss arbetslösa

Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...

• Svar på tråden För oss arbetslösa
  • *picoliiina*

där kan de dessutom ge svar på frågor om olika ersättningar man kan ha rätt till!

• meme

fick lite ångest nu ska gå å anmälla mig imorgon. Det är bara det att jag trodde verkligen inte att ska vara arbetslös så pass länge, man tror ju att så fort man blir klar med utbildningen så kommer man att bli plockad av en arbetsgivare å få drömjobbet... vad naiv man var innan...

• Lenchen

Hejsan igen

Ja, jag far ju inte heller nagra pengar eftersom jag inte bor i Sverige langre. Och fransmannen har inte precis lust att ge mig nagra de heller... Som tur var jobbar min man (vi ar gifta borgerligt men gifter oss i kyrkan pa lordag!), sa vi har inga ekonomiska problem.

Vad jag tycker ar jobbigast ar att man traffar sa lite folk. Jag har mycket att gora pa dagarna. Jag tranar pa gym, lar mig saker (ska borja med spanska nu, har lart mig franska och gatt statsvetenskap pa distans for kul skull), men man traffar inte folk som man skulle gjort om man jobbat. Sa da blir jag sa himla "kontaktsokande" pa kvallarna. Och da ar ofta alla andra trotta for de jobbat...

jag har funderat pa att hjalpa till lite i en forening som tar hand om overgivna djur. Det tror jag skulle vara roligt. Da gor det ju inte sa mycket om man inte ar helt flytande i franska heller.

• Lenchen

Ja, jag trodde ocksa att det skulle vara relativt latt att fa jobb. Nar jag borjade plugga sa alla att miljoomradet var jattebra for framtiden. Fast nu har det visat sig att det inte ar speciellt latt att fa jobb. Ofta tror jag att de anstaller ingenjorer ocksa. Och jag ar "bara" geovetare.

• *picoliiina*

nepp nu ringde sambon! han e hemma strax! jippie.. ska mysa lite innan han drar på träning... kommer säkert tillbax lite senare.. ha det så länge brudar! kram

• *picoliiina*

ps. fyll i min enkät!

• meme

jag ville plugga delvis också för att jag trodde att det skulle vara lättare att få jobb efteråt, men nu är det ju jobbigast för akademiker att få jobb.

• Lenchen

Nu ska jag aka och plocka ogonbrynen. I morgon aker vi till Osterrike for brollopet! Spannande...

Svar på tråden För oss arbetslösa