• meme

För oss arbetslösa

Tänkte att alla vi arbetslösa AKA loosers kan prata lite berätta om våran erfarenheter från livet som arbetslösa osv...

• Svar på tråden För oss arbetslösa
  • *picoliiina*

olga.. ja det är tyvärr så! även fast man har rätt kunskaper för ett jobb så hamnar man bland hundratals ansökningar och blir snuvad på tjänsten. så tråkigt! men jag tycker det är ännu värre att komma på intervju och sen inte få jobbet, för då tar jag det personligt! vad var det för fel på mig då?.. osv....

• Olga77

Tänkte också passa på att träna mycket nu när jag är ledig. Provade min brudklänning häromdagen (ska gifta mig 29/10) och den satt TAJT. Var på mitt första gympapass igår och hoppas att intresset för detta ska hålla i sig. Har lite ångest över klänningen . det sitter bara bra på morgonen innan jag har ätit. Fast jag ska till klänningsaffären nästa vecka och lägga ut den.

• meme

jag blev mycket besviken när jag inte fått jobbet efter intervjun. Men de ville ha nån med erfarenhet, det vanliga alltså. Men hur kan man få erfarenhet om man inte får jobba?

• Nickolina

Vart läste du meme? jag läste i Karlstad

• Olga77

picoliiina

Ja, det är ju klart - då undrar man ju vad man gjorde för fel, fast man säkert inte alls gjorde nåt fel. Jobbigt att konkurrensen är så hård!

Är ni engagerade i något som ni kan gå iväg till på dagarna? Det känns som att dagarna är värst, på kvällarna har man ju sambon som kommer hem och vänner som är lediga. Funderar på något socialt engagemang, typ Stadsmissionen, så att man känner att man gör nåt nyttigt med sin tid.

• *picoliiina*

ja jag vet inte hur man ska fördriva tiden på dagarna.. utan att spendera en massa pengar.. man försöker ju spara. problemet är väl att ingen annan är hemma som jag.... det e tråkigt..

• meme

Nickolina
    jag läste i uppsala

• Meddelande borttaget
  • meme

jag har inte anmällt mig till arbetsförmedlingen heller. Jag tror att för att få alfa kassa så måste man vara skriven som arbetslös minst tre månader. Jag vill inte vara arbetslös tre månader till! jag vet inte riktigt hur det fungerar för arbetslösa akademiker. Har inte riktigt kollat det.

• *picoliiina*

jaa det är dumt! (ursäkta mig).. men gå till arbetsförmedlingen! det är alltid bra att ha det på papper hur länge du varit arbetslös osv om du skulle behöva ha ekonomisk hjälp.. är det så att du inte har rätt till pengar från alfakassan eller akassan så flåsar inte af dig i nacken.. men du kan kanske få lite annan hjälp .. mitt råd är att du anmäler dig så fort du kan!

Svar på tråden För oss arbetslösa