• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • vinterbrud06

Var i Stockholm tänkte ni gifta er? Vi funderar på att ha festen i Van der Nootska palatset eller Gamla stan. Är så nyfiken på hur andra vinterpar klär sig och dekorerar? Ska ni ha gran, röda bär och ljus? Eller blommor? Och vad kan man ha över klänningen? Skulle vilja ha nåt vitt med pälskant, men har bara sett capes i "hel"päls.

• feb25

vi gifter oss borgligt i festlokalen, vi ska vara på långholmen fhs.
    vi kör med vintrigt tema, mycket ljus, kristaller, vita tyger att dekorera fula väggar med och murgröna som jag ska frosta lite.
    jag har klänning med 3/4 ärm o mannen min ska ha kostym med blåa inslag i. har en pälscape men funderar att sy en mörkblå cape och kanta med lite päls, har inte bestämmt mig än.
    mina blommor ska gå i blått, vitt o silver (tex pärlband eller nått liknande).

• vinterbrud06

Låter fint med kristaller och murgröna. Kanske kan grönt och rött bli lite julaktigt. Har du nåt tips på var man kan hitta dukningsförslag? Skulle vara kul att se lite bilder och få inspiration. 3/4 ärm låter praktiskt på vintern och är en supersnygg längd, men jag tänker mig min klänning utan ärm. Om man har varma lokaler och nåt över axlarna kanske det funkar?

• feb25

självklart funkar det med en klänning utan ärmar...
    ska kolla genom en massa länkar på dukningsförslag men återkommer senare. måste jobba lite nu
    ha en bra dag

• Meddelande borttaget
  • feb25

aj då
    nästa länk fastnade i filtret.

• Ofelily

feb25,
    den första länken var ju helt underbar!! Tack för den! Själv gifter jag mig den 11/11, men vill nog inte ha så vintrigt eller höstigt tema, men länken innehöll ju allt!
    Tack igen!

• feb25

vassego, har själv fått den här

Svar på tråden Fler vinterbrudar?