• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • Senvinterbrud-06

Skoter:
    Har inte gjort ngn cape ännu, men min kära mamma hade sett enkelt mönster i ngn tygaffär. Ska kolla m henne vad det var för mönster!

• osse

Senvinterbrud-06

Vad är det för mönster? Jag är på jakt jag med

• Senvinterbrud-06

Ska kolla mönstret! Får inte tag på mamma(som såg det). Det stod att det var ett lätt mönster i alla fall, mycket bra... :)

• dubbelbröllop05

Vi hittade mönster hos en tygaffär och tänkte sy i vitt fleece.
    Men insåg att det är lättare att köpa än att sy och har kanske ändrat mig helt! Det är verkligen tvärtemot en cape men gå in på ellos hemsida och kolla in dam-ytterplagg. Där finns en midjekort pälsjacka. Blir den helt fel till ett bröllop?

• skoter

senvinterbrud-06
    har du fått tag på mönstret än?
    vet du i vilket material den ska sys??

En tjej som jag känner ska sy en cape åt mig men jag ska själv fixa mönster och köpa tyg. Skulle vara jätte roligt att höra hur det går för er två (osse & senvinterbrud-06) att sy era! Lycka till! :)

• Senvinterbrud-06

skoter:
    Jag har inte fått tag i mönstret ännu. Ska göra ett ryck med det i veckan. Har tänkt att ha något yttertyg och sedan fodra m fleece. Huva ska jag ha oxå :)

• dubbelbröllop05

Vi hade tänkt sytt min i samma färg som klänningen och sedan fodra med vinröd fleece eftersom jag har vinröda broderier.
    Men, då sa en väldigt sykunnig tjej att dels kan jag inte fodra med vinrött för att det lyser igenom så att det vita tyget blir alldeles grått/mörkt, samt att hon sa att det blir för tungt med fodring. Hon sa att det bästa är enkelt tyg.
    Nu är jag inte så duktig själv på detta, men jag tror henne. Så det var ett tips bara!

• bride no1

Hallå på er!! En vinterbrud till...men jag har vart in å skrivit redan...men lääängeseeen ;)

Jag är oxå intresserad av det där mönstret...kan du maila mig det oxå om du hittar det!!!??? Jätte tacksam!!

j.johannesen@chello.se

Vh Johanna

• Senvinterbrud-06

Hmm, dåligt samvete nu. Har inte ens kollat upp mönstret ännu... Lovar, SKA kolla det så fort jag har tid! :)

• Alexandra & Daniel

hejsan! jag ska gifta mig i feb. 18. men jag gifter mig i lilla ängelholm.

• Senvinterbrud-06

Då gifter vi oss samma dag då! :)

• Vansbro

Idag nästa år är det dags för bröllop!!!!
    4 november 2006

• dubbelbröllop05

Var ner till Stockholm i helgen och Kista Gallerian. Där hittade jag en butik som hette Boutique Caroline. Som norrlänning har jag ingen aning om detta är en kedja eller om detta är den enda butiken, men där fanns iallafall flera olika modeller av korta cape-pälsar. Ångrar nästan den jag redan hade köpt!Så ett tips för alla vinterbruder som söker något i den stilen!

• bride no1

Tack dubbelbröllop

fast jag bor här, visste jag inte att det fanns en sån butik!! Jätte tack, ska genast kolla upp det...

Svar på tråden Fler vinterbrudar?