• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • Sandra_A

Fick precis ett telefonsamtal från killen som håller i lokalen vi har preliminärbokat 9 dec nästa år. De kommer att har julmarknad där just då, så vi måste byta datum...
    Får se vad sambon säger om den 2 dec. Då får jag ju gifta mig tidigare! :)

• drömbrud

Jämtlandstaus
    Vore såååå snällt...:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Sandra_A

Sambon verkade inte ha något emot att tidigarelägga bröllopet till den 2 december, så nu gifter vi oss en vecka tidigare! :)

• feb25

ofelily
    skulle vara häftigt att vara utomhus fast det är i februari, men som du säger.... vädret....
    drömscenariot skulle vara vitt på marken med snöflingor som dalar sakta ner medans vi står i en ring av ljus. gästerna skulle få värma sina fingrar på varm saft.
    fast nu är vi ju i stockholm så vi måste nog oxå planera in att vigas i festlokalen.

• feb25

ofelily
    dekorera väggarna med tyg, växter, ljus. gör en båge med gröna växter och spraya fusksnö på som "altare".

• feb25

vinter06
    här kommr en länk till säckpipeförening jag har mailat med. de skulle ha 1400:- för en blåsare (eller vad de kallas)

www.sackpipa.nu/

• Ofelily

Gud, jag har nog inte förstått att det verkligen är i NOVEMBER vi ska gifta oss...! Ja, inomhus blir det nog definitivt, man vill ju inte stå ute i regn och rusk... Men det KAN ju bli snö och vackert kanske... Man kanske får ha två planer? Men då kan man ju inte planera alltför mycket dekor och saker heller... Knepigt!

Har man börjat dricka glögg i november?? Ja, då får det nog bli det då kanske... Näää, så här vill jag egentligen inte alls ha det!! Usch, vad har jag gått med på för hemskt datum egentligen??

• Pysen

feb25:

Hej!!

Vad kul - här är en TILL!! Som ska gifta sig den 25 februari!!! För jag antar att det är detta som ditt alias syftar på???

Med många glada hälsningar
    /"Pysen"

• vinterbrud06

Feb 25: Tack för tipset, kollade deras sida och lyssnade på låtarna, verkar perfekt. Det känns helt självklart att ha en säckpipeblåsare. Var 1400 för en låt eller spelar han flera?

Och en annan sak, har bestämt oss för rött, vitt och guld som färger. Vill ha "blod"röda rosor och vitt tyll. Men vad ska man göra med det? Och var får man in guldet? : )Det enda vi vet är att det ska ligga rosenblad på en vit duk..

• Brunkullan

vinterbud06:

Vi ska ha rött, vitt och silver som färgtema! Vi kommer att ha vita linnedukar med röda löpare på. Vi får in silvret genom att strö små silverhjärtan ovanpå löparna!! Silver- och guldhjärtan (konfetti) finns på hobbybutikerna, men vi har hittat våra på Barnens Hus, hi!!

Svar på tråden Fler vinterbrudar?