• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • feb25

pysen
    japp du har alldeles rätt, den 25 smäller det. . var någonstans ska ni vara i vårat avlånga land?

vinterbrud
    ta kontakt med säckpipeföreningen nu under hösten för det skulle inte vara några problem att boka dem i februari.

angående hur du skulle få in guldet.... kan du inte använda "guld"band att vira runt tyllet? använda guldpärlor till servettringar osv.

• vinterbrud06

Ja, någon slags konfetti kunde ju vara fint och guldband perfekt! Men feb25 hur tänkte du med guldpärlor? Att man trär dem på snöre?

Måste vänta med säckpipan då vi inte är helt klara med lokal och kyrka. Har preliminärbokat Storkyrkan i Gamla stan, festlokalen vi vill ha ligger där, men när jag kollade på den (kyrkan) igår, upptäckte jag hur långt det är mellan bänkarna och altaret och att man nästan inte ser något pga pelarna

Helt rådvill. Man vill ju inte att gästerna ska behöva gå långt mitt i vintern, alltså om vi skulle välja en annan kyrka..

• feb25

vinterbrud
    japp du kan trä pärlorna på antingen elastisk tråd eller använda tex stål/koppartråd, det blir snyggt utan att bli för pråligt.

trist med kyrkan, vad finns det annars för kyrka att vara i? fast å andra sidan så om gästerna vet att det är en bit till festlokalen så får de väl klä sig ordentligt o ta med sig festskorna i en påse så som man gjorde förr

• vinterbrud06

He he jo. Kanske kunde man förbereda gästerna på att det är en bit att gå. Och fixa nån taxi åt min gamla farmor som knappt orkar stå upprätt.

Storkyrkan ligger verkligen perfekt, men vi är bara 65 gäster och så det här med altaret.. annars är det ju förstås en väldigt vacker kyrka. Närmaste kyrka i övrigt är nog St Jacobskyrkan vid Operan.
    Sen finns ju tyska och finska kyrkan i gamla stan, men där får man väl betala? De tillhör ju inte svenska kyrkan.. Vet ni nån annan i närheten?

Pratade med säckpipeföreningen, det verkar bra. Blir nog säckpipa, men han sa att för att det skulle låta som på hemsidan behöver man 30 musiker! Nöjer mig nog med en.

• feb25

japp, ska också nöja mig med en...tror att budgeten spricker rejält med 30 st.

kyrkor har jag ingen koll på alls men med alla goa tjejer o killar här inne så har du snart all info du behöver.

• Brud i december

Hej Brudar

Vi gifter oss 3 december 2005! Bröllopet sker i Övergrans kyrka och festen är på Krägga Herrgård. Färgtemat är grönt, och vill inte ha någon "julkänsla" utan bara "vinterkänsla".

Har ni tips på in och utgångsmusik i kyrkan? Vilka fina "vinter" psalmer finns?

Är desperat efter ett riktigt bra live-band! Kan ni rekommendera något?

Supertacksam för tips!

Brud i december

• vinterbrud06

Funderar också på in och utgångsmusik. Vi tänkte kanske ha Menedelsohn som ingång, annars gillar jag "brudmarsch från Mora". Gå in på www.kyrkomusik.nu

• feb25

hur går det för alla vinterbrudar?
    själv ska jag börja med inbjudningskorten nu.

• vinterbrud06

Skulle också behöva börja med inbjudningskorten. Men har fastnat vid kyrka och lokalvalet. Har två alternativ och kan inte bestämma oss. Har helt hängt upp mig på att det finns en flygel i den lite dyrare lokalen där min morbror skulle kunna spela.. och sen är det två salar där, en för middag och en för dans, vilket jag tror är bra så att folk inte sprider ut sig för mycket. Men det andra stället är billigare och också helt okej. Tror att det delvis är så att jag hängt upp mig på att alla färger där går i mörkblått och då funkar inte rött och guld. Min sambo tycker jag är galen som inte tycker det är det senare är det bästa förslaget.. suck.. Fattar inte hur vi ska hinna med ett vinterbröllop..

• feb25

kan du inte lätta upp det mörkblå eller är alla väggar blå eller?

Svar på tråden Fler vinterbrudar?