• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • vinterbrud06

Gardiner, heltäckningsmatta, stolar och detaljer på väggarna går i starkt blått.. och ljusstakarna är i silver. Känns som ett för stort projekt att bekämpa det blåa..

• feb25

tror dig....

kan du inte tänka dig att byta färger?

vilken lokal är det med allt blått? det är ju mina färger

• vinterbrud06

He, he, Eriksberg catering. Här är en länk:
    www.eriksbergcatering.se/matsalen2.jpg

Fast på bilden syns inte det blå så tydligt som i verkligheten och stolarna är idag lite snyggare.

Vet att jag lätt hänger upp mig på saker, eller förstärker det positiva allt eftersom. Så förmodligen är det inte så farligt att byta färger och förlora pianot om jag ger det lite tid. Men tid är just det vi inte har : ) så jag får nog boka lokal redan nu i så fall och hoppas på att det känns bra om några veckor.

• feb25

klädöverdrag till stolar finns det ju, gardinerna kan man kanske dölja bakom vit tyger, silverkandelabrar behöver man inte ta fram, mattan tänker man inte på och tänk på att rött är en starkare färg än blått, annars går ju blått och rött ihop.

det löser sig nog och som du säger man vänjer sig eller får nya ideer hela tiden.

• vinterbrud06

Ja, det är sant. Nu känner jag mig lite gladare. Dessutom spelar min morbror faktiskt gitarr också

Du hade ju världens bästa länk där i början som fick mig att bestämma mig för rött tema. Har du några fler fina dukningsförslag i blått? Något som övertygade dig att välja den färgen.. vore underbart

• bride no1

Här kommer en vinterbrud till...28 januari 06 i Hägerstens församling...Kyrka o lokal bokade, placeringskorten klara, ska börja med inbjudnings korten vilken dag som helst nu..Kul att veta att det är fler i januari...Lycka till brudar..

• vinterbrud06

Kul! Det blir den 28 för också om vi inte byter lokal nu (diskussionen ovan). Där hade de inte ledigt den 28:e.

Har ni andra hittat era klänningar?

• Pysen

feb25

Vi gifter oss på Stora Essingen och har festen i Alvik. Såg att ni skulle vara på Långholmen. Där funderade vi också på ett tag, på Carlhälls gård, men sedan bestämde vi oss för att laga maten själva så då gick det inte. Är ni där? Eller på folkhögskolan?

• feb25

pysen
    vi kommer att vara på folkhögskolan, vi ska också fixa maten själv.

vinterbrud06
    ja det är en härlig länk med många olika stilar, har ingen annan men byt ut färgerna i huvudet det gör jag.
    japp har hittat min klänning, tror jag finns ju så många. fast den här har jag köpt.
    cgi.ebay.com/NEW-Wedding-Gown-Dress-Size-20-22-24-26-28_W0QQitemZ8216487258QQcategoryZ63851QQtcZphotoQQcmdZViewItem

bride no1
    välkommen hit
    vilken lokal etc ska ni ha?

• vinterbrud06

Oj! Den var ju underbar.. Jag är inte sugen på nån av de klänningar jag sett hittills i olika affärer. Så bastanta och tjocka tyger. Vill att det ska vara nätt övergång till huden, svårt att beskriva Nu ska jag få klänningen sydd av en släkting till sambon, men letar fortfarande efter inspiration till den perfekta klänningen. Har försökt rita upp den några gånger men inte riktigt lyckats.

Svar på tråden Fler vinterbrudar?