• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • dubbelbröllop05

Jag ska ha en klänning med jättesmala axelband. I kyrkan kommer jag eventuellt att ha en sjal över axlarna, sen ska vi sy en cape som jag ska ha när vi kommer ut ur kyrkan.

• Jema

Jag ska också ha en ärmlös klänning, men vi löser det så att jag ska ha en "kappa" i antingen spets eller i samma tyg om klänningen ovan.
    Liksom 1 klänning i 2.

Jema

• Sandra_A

ice princess:

Jag ska med ha axelbandslös klänning/klänning med smala axelband. Måste hitta nåt bra ytterplagg, troligen blir det en "vanlig" jacka/kavaj. Jag ser så lustig ut i pälsar o capar tycker jag...

• bride no1

Till Sandra_A;

gör som du, passar inte heller i såndar pälsar å grejer å det e inget jag vill ha kvar efteråt heller, å vägrar hyra för en 1000 lapp! Blir en bra å varm jacka!

Har oxå armlös klänning, men ska ah en banan sjal i kyrkan och påsyddda tunna band som åker av till festen!

TILL fru falk; vet inte om du tycker att de här är för vanliga, men vi ska ha, "aldrig ska jag sluta älska dig". Å funderar på eventuellt ha den lugna låten med Johan Becker- Let me love you", eller kanske "let love shine a light in every cornor of your heart", vet inte vad artisten heter men vet att den var med i melodifséstivalen ett år, och det var englands bidrag! Lita tips bara!! Vh Johanna

• Senvinterbrud-06

Hallå!
    Vi ska gifta oss 18e februari. Måste börja med inbjudningarna nu...och spika gästlistan...
    I klänningfrågan Jema:
    Jag har en kappa som hörde till min klänning, så så löser jag det. Kanske ska ha ngt mer eftersom det antagligen(hoppas jag) kommer vara KALLT då...

• Jema

Senvinterbrud-06
    Själv kommer jag bara att ha "kappan" eftersom jag inte är så frusen av mig och jag kommer att vara gravid i 6-7 månaden och varm av det.

Jema

• Here comes the bride!

bride no 1!

Det är Katrina and the Waves som sjunger den låten!

• HPC

Här är en till vinterbrud! Vi gifter oss på nyårsafton!

Är det någon som beställt klänning från Cinderella? Har skickat bilder på en klänning som jag vill låta sy upp, och de har tackat ja till jobbet. Sedan har jag inte hört ett ljud! Brukar det ta lång tid?

• Senvinterbrud-06

Jema:
    Grattis! Ja, då kanske du inte behöver ngt mer! Tror jag( läs min mamma) syr en cape till mig att ha om det blir kallt.

• skoter

dubbelbröllop 05 / senvinterbrud-06

såg att ni båda skulle ha cape på erat bröllop. Vart får ni tag på mönster till dessa och vad använder ni för tyg??

Svar på tråden Fler vinterbrudar?