• vinterbrud06

Fler vinterbrudar?

Har bestämt oss för att inte vänta utan slå till nu i vinter, förmodligen blir det januari. Plötsligt är det hur mycket som helst att hinna med och tänka på. Men det känns så kul! Har kollat på lokaler och hittat vår kyrka. Fler som gifter sig i Stockholm i vinter?

• Svar på tråden Fler vinterbrudar?
  • Snö brud

vinterbrud06

Hur långt innan får man boka storkyrkan?

• vinterbrud06

Nyfiken brud>

Vet inte faktiskt. Jag bokade ca fem månader innan. Är du sugen på den?
    Jag tycker den är fantastisk, synd bara att det är så långt avstånd till altaret.

• bride no1

Halloj igen! Ja, jag har hittat min klänning! Det är en Forever Yours.. om ni kikar in på KÖP/SÄLJ så finns det bild på den där, bland alla annonser! Det står Forever Yours klänning säljes! Men det är ju självklart inte jag som säljer, min har inte ens hunnit komma in till Bröllopskällan ännu, kommer i December... Men titta in på den!! Kram :?

• bride no1

Till feb25

Vi har bokat lokal, men det är en skolmatsal, ligger jättefint till, vid en sjö i Blommensberg! Den är jättefin invändigt och kommer bli toppen när man smyckar den+ att vi kommer ha ett stort dansgolv! Vi gifter oss i Uppenbarelse kyrkan i Aspudden! Den e ASFUL utvändigt, ser inte ens ut som en kyrka, men invändigt är den helt OSLAGBAR!! Vilken fin klänning du valt!! Jättefin!!

• feb25

bride no 1
    tack,
    vi gifter oss borgligt i festlokalen, helst ute. ska också börja med inbjudningskorten nu, superkul

• mars06

Gifter mig i mars, hade tänkt gifta oss nästa vinter men tyckte att de var så länge kvar....så i stället får man stressa lite. Ska dessutom gifta oss i vår hemstad i norrland där utbudet inte är det största!
    Men, men....har kommit en bit på väg i alla fall

• Brud i december

Hej vinterbudar!

Vi skall gifta oss den 3 december 2005! Mao ganska snart...
    Vi börjar få det mesta på plats tror vi, men en "svårt" sak återstår. Vilka psalmer skall man ha i ett december bröllop? Vilka har ni tänkt er? Vi vill inte ha jul bröllop, endast vinterkänsla och möjligen lite advent... Har än så länge titta på psalmerna: Nr 82, 411 och kanske 103 (Bereden väg för Herran).

Vill gärna ha hjälp och tips!!

/Sara

• Sandra_A

Brud i december

Stilla natt och Gläns över sjö och strand är fina vinterpsalmer, tycker inte de är bara "jul".

• fru falk

Vi gifter oss den 3 dec och vi skall ha psalmen härlig är jorden ..
    vi skall bara ha en psaml.
    Men jag har ett stort problem!
    vilka låtar skall jag välja
    någon som har förslag? Jag vill inte ha de jätte vanlig låtarna som alla andra har .
    hade tänkt mig now and forever med richard marx men sedan skall jaga två till.
    Förslag någon?

• ice princess

Ska gifta mig i januari och har fastnat för en ärmlös klänning... Någon mer som ska ha det? Hur löser ni det med ytterplagg?

Svar på tråden Fler vinterbrudar?