• Hetta

Träff i Umeå tråd nr 4

Startar en ny tråd igen!

• Svar på tråden Träff i Umeå tråd nr 4
  • aug2005

Jag skulle tippa på att det blir runt den tiden som vi också kommer att vara på Sandro...om nu inte jag går dit själv o hämtar.
    Beviset som du undrar över är nog det som kommer från Skattemyndigheten.
    Jag har ställt frågan till Handelsbanken via mail så vi får väl se om jag får ng svar...
    kanske det är ng annan som vet?

• hipsterlillamy

Aha det kommer ett sånt bevis. När kommer det då tro???? Nån som vet??

• Hetta

Det enda som kommer automatiskt är ändringspapper till körkort + att man får ett papper från Skatteverket om ändrat namn. Sedan får man fixa resten själv! Jag har precis skickat in papper om nytt körkort + har varit på Polisen o ansökt om nytt pass. Sedan ska jag fixa nytt Mastercard också. Tänk även på alla andra man ska ändra namnet för: försäkringar, telefon, studentkort, ICA, Konsum....Ja, många blir det, fast man tar väl det viktigaste först!

Har nu skrivit min nya "autograf" två gånger. Det känns lite konstigt. När jag skulle skriva under till det nya passet bad jag om en lapp att öva lite på först.

• Hetta

hipsterlillamy: Det där beviset kom rätt snabbt, efter nån vecka. Men det beror ju på hur snabbt prästen/ vigselförrättaren skickar in uppgifter om att man gift sig.

• hipsterlillamy

Okej, tack för hjälpen!! Man vill ju börja använda sin nya signatur snart!!!;P

• electra73

Patientbrickan kommer oxå automatiskt.
    Efter att papperet på namnändringen kommit från skattemyndigheten så var det enkelt att fixa nytt kort från Ica och Konsum, jag ringde bara in på deras automatiska telefon och knappade in att jag ville ha ett ersättningskort. Eftersom namnändringen gått igenom så fick jag ett nytt kort i rätt namn utan att behöva prata med någon kundtjänst. Slapp sitta i telefonkö, enkelt. *ler*

• Hetta

electra73: Då menar du bara vanligt ICAkort va? Jag har ju ICA som bank och har Mastercard kopplat till mitt ICAbankkort.

• electra73

Ja då kanske du måste ta kontakt med kundtjänst iaf...... Fick lov att gå in på min bank för att fixa mitt nya Visa kort, är ju lite viktigare handling än ett ica eller medmera kort.

• winter_wedding

Passar på att titta in och skicka ett stort GRATTIS i den här tråden också till alla er nygifta juli- och augustibrudar! Kul att se lite av era bilder

Svar på tråden Träff i Umeå tråd nr 4