• studentan

Viktväkatarna

Jag vet, dessa vikttrådar finns i oändlighet (är själv lite av en bov i dramat ). Men nu har jag börjat på Viktväktarna och det fungerar faktiskt! Lite trist är det bara att deras forum är så himla segt och trist. Min fråga är därför om det finns några fler viktväktare här?

Har ni några tips, funderingar eller helt enkelt lite pepptalk?

Kämpa på därute!

• Svar på tråden Viktväkatarna
  • JimmysVeronica

Hej... jag har varit med i viktväktarna men det är inget för mig, man får ju bara äta så lite, 6 kättbullar 3 p... ja älskar mat så tyvärr så är inte det rätt för mig! Men det fungerar helt klart!!! jag gick ner i vikt och min kompis gick ner 10 kg på några veckor... så visst det fungerar!!!

• studentan

Mja, jo... Lite hungrig är man. Jag har i och för sig bara hållit på 4 dagar men jag tycker att det är värt det. På ett sätt äter man ju mycket. Idag fick jag tvinga i mig min lunch, det var ju helt enkelt hur mycket mat som helst

Det är ju de goda mackorna mellan målen som jag saknar men de är ju även bovarna

• Hjärtelycka

Hej studentan!

Kul att det går bra för dig!

Jag kör med VV sedan den 1:a juni och jag känner mig fortfarande sååå taggad och motiverad. Målet är att komma ner i samma vikt som innan graviditeten (sonen är drygt 3mån) och då kunna prova klänning, normalviktig, till bröllopet nästa år!

"Kan man och vill man så går det" är min devis!!!

Kör hårt!

• Pysen

Jag är med i vv sedan drygt ett år. Har gått ner 14 kg. Tagit det väldigt långsamt - vitsen är ju att man ska lägga om matvanor som man kan hålla hela livet sedan.

Det verkar inte bra att du är hungrig. Då äter du för lite av 0-pointsarna - grönsaker och frukt. Se till att få i dig en balanserad kost och få i dig mkt fibrer - det mättar! Istället för macka, proppa i dig av dina favoritfrukter och bär och se till att dricka ordentligt.

Själv har jag gått upp en del de sista veckorna. Jag var i Grekland och när man bara äter på restaurang är det jättesvårt att få i sig fettsnål mat utan socker och att hitta fibrer är nästan omöjligt om man inte tokäter apelsiner.

Kul med flera viktväktare här - det gav mig en liten kick att ta itu med de två kilona jag gått upp.

• Hjärtelycka

Pysen:

Kul att det är fler "där ute"!!!
    Jag förstår att det inte är lätt att räkan points när man är utomlands!
    Dina 2 pluskilo klarar du galant att skaka av dig *pepp pepp*

Sommarn är ju en bra tid att viktväkta tycker jag. Mindre sug efter fet mat....Sallader i olika former är ju "vardagsmat" *gott*

Lycka till med fortsatt viktnedgång!

• Röd-brud

hej på er alla vv-are
    Jag har varit med i viktväktarna sen i september i fjol. Har hittills gått ner 20 kg, kämpar med det sista kilot innan jag skall börja på jämvikt.
    Jag tycker vv fungerar jättebra, det är ju som sagt ett livsmönster man skall ändra på och lyckas man med det så skall det ju heller inte vara några problem med att hålla vikten sen ;) Vilket man får hoppas på!

Lycka till alli hopa hoppas att ni kommer dit ni vill.

Ett litet tips också förresten. Innan jag började, gjorde jag upp en realistisk viktvminskningskurva som jag skulle följa. Den klarade jag att hålla mer eller mindre ända fram till det fattades ett par kilo, sen har det gått trögare. Men detta hjälpte mig jättemycket då jag ungefär visste hur lång tid det skulle ta. Hamnade jag "över" kurvan, så ficka jag bruka lite extra allvar för att komma under igen.

• dharma

Hej alla.
    Jag har varit viktväktare i 3 år nu,och jag håller vikten. Jag gick ner 11 kg på 3 månader och som sagt..still going strong.
    Fast nu efter några år, så kan jag tappa motivationen emellanåt.8 v till bröllopet och jag försöker verkligen äta rätt!
    Lycka till.

• studentan

Wow!

Godmorgon och tack för denna positiva stämmning!

Ställde mig på vågen nu när jag har hållit på i fyra dagar. Minus 1,9 kg! Jaaaaaa

Nu är motivationen på topp och jag ska fortsätta tills de där förargliga kilonen är borta. Sen är det bara att hålla vikten....

Kämpa på i värmen!

• Sana

Halloj

Här är en vv:are till. Skrev in mig 7/3-05, har nu gått ner 14,9 kg. Det går mycket bättre än vad jag trodde. Det har flytit på bra, motivationen finns där.
    Sen är det väldigt peppande när man får lägga undan kläder som blivit alldeles förstora.

Lycka till allihopa, detta fixar vi!!!

• snuff

Hej

Jag är en fd VVare, var med i 2 omgångar för 6 år sedan, efter första gången gick jag ned 14 kilo, sen upp 3 efter det tänkte jag om lite till och gick med igen, då gick jag ned 8kilo och efter det kände jag att jag kunde stå på egna ben. Nu såhär 6 år senare är jag 22kilo lättare än första dagen på VV, har hittat min passion i träning och äter nästan utan att tänka, eftersom jag lärt mig lägga om mina matvanor.

Så, vad jag vill säga är bra, GO FOR IT! och ge inte upp, det är tufft emellanåt, men se det som en investering i välmående!!

Ett tips.. glöm inte träning, den hjälper kilona att rasa.

Kram
    //Snuff

Svar på tråden Viktväkatarna