Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar
Vår tråd är avstängd för svar! Så jag skapar en ny!
Vår tråd är avstängd för svar! Så jag skapar en ny!
Ahhhhhh - är vi först ut! Hur kan det komma sig! Vi som var så långt ner i listan nyss!
Jag är sist på listan... det e ju så lååångt kvar tills det e min tur
madelyn - det går fort, fort, fort! Tro mig! Efter att vi hade förlovat oss i juni förra året kändes det som om det var en evighet kvar och nu är vi plötsligt här och det är dags för det stora dagen!
jo det lär väl göra det
Hej tjejer,
Har inte skrivit här på sidan ett tag. Grattis till alla er som redan gift sig. Har själv haft fullt upp med bröllopsplanering, sen "råkade" vi köpa ett hus i skåne för några veckor sen som vi totalrenoverar samtidigt som vi fixa det sista i lägenheten som skall säljas och byger klart vårt sommarhus i skärgården. Ett tips: Gör inte allt det här samtidigt. Den enda fördelen är att man inte hinner oroa sig så mycket inför bröllopet (man har så mycket annat i huvudet).
Nu i helgen skall vi göra klart vigsel- och festprogrammen och bordsplaceringen, sen är det bara gravering av ringarna samt inköp av alkoholfria drycker och ballonger och lite annat småpyssel kvar - skönt.
Vi kommer att skriva en kort rad om varje gäst - har varit på bröllop där det varit så och jag har tyckt att det varit jätte skoj att läsa.
Vad komer ni att servera i baren? Vi kommer att ha öl, cider, rött, vitt och mousserat vin samt drinkar.
Nu vet jag inte vilka drinkar vi skall servera. Vi har köpt vodka, gin och tequeila sen har vi hallon, banan, päronlikör och passoa. Dom skall vara lättblandade och goda. Har någon något förslag?
Jag är ju inte med i er lilla grupp, men tänkte jag kunde komma med lite tips ändå på goda drinkar... Du har ju bra grundmaterial så det är egentligen inte så svårt, men här kommer några tips som alltid brukar fungera.
Passoa och juice, ex ananas eller apelsin
Vodka, valfri likör och sprite/sockerdricka
Päronlikör och sprite/sockerdricka är inte heller så dumt. Smakar päronsoda...!
Några tips iaf. Men det mesta går att blanda om man tar starksprit, en liten skvätt (annars blir det för sött) likör och sedan sprite eller juice. Enkelt och gott! Lycka till!
Ny tärnklänning inköpt idag... lika passande, om inte bättre, som den förra. Går i champange/ljus kaffelatte ;) Och sedan ska min mamma fixa röd sjal till den som ska matcha upp rosorna. Mamma har även tagit på sig att sy en ny brudnäbbsklänning... som matchar tärnklänningen. TUR att man har en sådan duktig sykunnig mor (men annat vore det ju med mormor som varit syslöjdslärare). :D
Känns lovande i alla fall... måste bara försöka kolla så att tilltänkta smycket passar!
/Emilia
De nya färgerna låter jättebra till din klänning och blommorna, Emilia! Om det behövs någon längdjustering eller så på halsbandet till henne så är det bara att höra av dig! Du måste dock i så fall göra det i tid före den 23: augusti för...
... Vi har bokat bröllopsresa nu!
Vi hade ju undanbett oss saker som bröllopspresa och fick därför en del resepresentkort. Med hjälp av det fick har vi nu bokat 16 dagar på förstaklasshotell på Bali! Det känns jättebra och superlyxigt!
Popcorn, oh det låter underbart.
Vi har precis hittat en webcamera på vår båt som vi ska med på vår bröllopsresa, så den sidan har blivit min skärmsläckare....
Underbart, Popcorn ;)
Nu stjäl jag tråden lite, för jag vet inte hur ofta du kollar din mail i dessa nygifta dagar ;) men BT kan du inte hålla dig ifrån!! :D Så, om du vill ses innan ni åker så vore det JÄTTEKUL, men vi åker till Småland på fredag och har gäster tors-fre, så ifall du vill ses så finns jag här nästa vecka. Tillgänglig alla dagar utom en (vet inte vilken ännu). Men jag kollar min hemmamail dagligen så maila gärna!
Mys på! ;)
kram/Shalimar