• lillsmurf

Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar

Vår tråd är avstängd för svar! Så jag skapar en ny!

• Svar på tråden Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar
  • Emilia

Grattis Popcorn/Linda!!! Så synd att jag inte kunde närvara... så nyfiken på fler fotografier! Klänningen var verkligen vacker på dig!

/Emilia

• lillsmurf

vronk - nytt körkort och pass kan du inte fixa förrän efter vigsel då du fått "papperna" från skatteverket!

• karenina72

Grattis Popcorn! Vad fina ni var. Och vilka välformulerade och vackra löften!

vronk - jag var lite sen med körkortsbyte, det orkade jag inte ta tag i förrän två månader efter bröllopet. Däremot hade vi bokat min biljett i gamla namnet - eftersom jag reste på mitt gamla pass för enkelhetens skull.

• vronk

Tack för hjälpen. Skönt. Något jag kan skjuta fram

lillsmurf - förstår att det känns hemskt. Kan du inte försöka prata med killarna. Men de kanske är sådana som ändå inte lyssnar. Ring annars de andra och hjälp dem att fixa ihop en ännu bättre svensexa. Då får ju din man 2 :)

• Emilia

lillsmurf - Huu... sånt är trixigt. Det ordnar sig säkert. Kanske blir det bara bättre med två svensexor!?!

Nervös själv då? Jag har aningar om att syrran (tärnan) kommer ordna möhippa. Men rädd att det inte blir riktigt "mig". Men man vet ju aldrig - man kanske blir överraskad, hon kanske känner mig bättre än jag tror... det är ju ändå min syster. ;) Sånna som hon får man ändå leta efter!

/Emilia

• vronk

Jag har själv redan blivit hippad. För att överraska mig ordentligt tog de mig redan den 4 juni och det blev en helt fantastisk dag :)
    Skulle allt vilja göra om den. Kände mig som en princessa.
    Har i dag varit och köpt engångskameror och en ny parfym att använda runt bröllopet.

• Emilia

Tärnansklänning vi köpte för några månader sedan är förliten!!! :( Den som var så perfekt.... funderar allvarligt på att försöka hyra till tärna och brudnäbb oavsätt förhöjda kostnaden!! Blir svårt att hitta två passande klänningar på en månad. :( Huuu... magont.

/Emilia

• Popcorn

Emilia: Det räcker inte att lägga ut den då? Om den passade för några månader sedan kan det ju inte handla om så många centimetrar och det brukar ju finnas sömsmån att ta av, i vart fall i sidorna. Jag kortade axelbanden på min klänning hos en sömmerska på Hornsgatan som var både bra och billig, 250 kr per timme, om det nu inte är så att du eller någon annan kan sy ut den.

• Emilia

Popcorn - Är korsettliknande liv på klänningen, stel med lite skenor (låter inte vackert, men är det). Så tyvärr ingen sömsmån att ta av, annars hade jag satt mig och sytt om den direkt... Ca 4 cm minst som måste läggas ut! :( Känns sååå tråkigt, den var verkligen perfekt och satt mycket snyggt.

Ingen som har en billig klänning att rekomendera eller sälja/hyra ut?

/Emilia

Svar på tråden Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar