Ung brud, 1 Juli 2006
Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.
Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.
Nu har jag bokat kyrkan!! Vi har lite ändrade planer. Det blir lördagen den 17:e juni klockan 15 så att alla mina vänner kan komma. Sen blir middagen i en restaurang bredvid ett slott i en park som jag springer/går i flera gånger i veckan. Det är underbart vackert där!! Jag är SÅ LYCKLIG!!! :D
Åh, grattis!!! Vad kul! Då har ju ni vigseln på klockslaget en vecka efter oss!
Grattis Swedie! :)
Moulin-
:) jo visst är väl dansen till för oss... men det är väl något som gästerna brukar gilla. Jag får väl låsa in mig ensam med min blivande så att vi kanske till och med vågar oss på en vals :D
Nej, det får nog bli en liten tryckare. Kanske till en italiensk ballad, lite Eros Ramazotti eller vad han nu heter. Nej, så italienskt behöver det inte vara. Jag har några avlägsna kopplingar till Italien men har faktiskt aldrig varit där.
Med slöjan veeeet jag bara inte. Jag hade tänkt ha en och skippa tiara, men är inte så säker längre.
Igår pratade vi med prästen och bestämde en massa om vigseln. Kändes konstigt eftersom det är så länge tills bröllopet! Ska ni ha egna löften? Har ni tänkt på någon sång? (detta var också några av de frågor prästen bombaderade oss med - inte alltid så lätt att veta! )
Emma: Så ni har redan pratat med prästen? Snyggt jobbat! Jag tror att vi kommer att ha egna löften. Hittade löften här på BT som jag tyckte var jättefina. Får kanske modifiera dem lite. Sånger har vi under kontroll. Vi kommer förmodligen ha "Utan dina andetag" med Kent (blev tillsammans under deras vita konsert på Stockholms Stadion) och "Come What May" med Ewan McGregor och Nicole Kidman (vi älskar "Moulin Rouge" båda två, därav mitt nick). Jag skulle också vilja ha "The Luckiest" med Ben Folds, men det kanske blir för många låtar det... En kompis till mig som är musikalartist och JÄTTEDUKTIG ska sjunga! In- och utmarsch har vi något sånär koll på. Blir nog "Canon in D" på väg in och ut har vi några förslag som jag inte minns namnen på. Vet inte vad vi ska ha för psalmer. Kanske vi inte ska ha några alls? Känns som att det blir mycket med två eller tre låtar och ett par psalmer. Men det kanske brukar vara så?
I kväll ska i alla fall vi och se på festlokalen. Jag vet inte riktigt vad jag ska fråga om??? Vad brukar man vilja veta? Om de har porslin kanske, och om de har något att dekorera lokalen med. Hur borden brukar stå. Har du något förslag?
Kul att kolla på festlokalen! Du har alltså aldrig varit där förr?
Kanske kolla om de har stereoanläggning... om de har servetter - vilken färg osv...
Vilken koll du har på musiken! Jag tror inte att det blir för mycket musik, vi ska själva ha två psalmer och en sång. Iofs, tre låtar och två psalmer kanske blir liiiite mycket... men det beror ju på hur mycket annat det är under vigseln.
Skönt också att ha sångare fixad redan! Vi har ingen aning om vem vi ska ha, än.
Du måste berätta hur det gick med lokalen, lycka till :)
Nej vi hade aldrig varit där tidigare! Eller åtminstone inte jag. Eller, rättare sagt, vi/jag har inte varit dit än! Vi skulle ju träffa cateringmänniskorna där 19.00, men 17.00 ringde de och sa att lokalen redan var bokad av några "dansare" som absolut inte ville störas, för de höll på med någon mystisk, självutlämnande typ av dans. Så det blev inget då inte. Ska göra ett nytt försök efter vi har kommit tillbaks utomlandsifrån. Det här kan förresten vara det sista ni hör av mig på närmare en månad! I morgon jobbar jag och far senare hem till mina föräldrar med min karl, där jag kommer att stanna hela helgen. Sedan jobbar jag måndag-onsdag och far på semester på onsdag kväll. Först till Gbg i närmare en vecka, och därifrån till Bulgarien i två veckor. Och under nästa vecka måste en del praktiska saker dessutom hinnas med, framför allt att packa och så, men annat också (hade tänkt att det skulle vara rent och snyggt här hemma när vi far till exempel). Nä, känner jag mig själv rätt, och det gör jag ju, så kommer jag absolut titta in någon gång till innan det bär av. BT har ju blivit något av ett beroende! Man måste ju kolla läget någon gång om dagen som det ser ut nu!
Tack förresten för alla råd ang. lokalen. De ska jag komma ihåg när det blir i augusti istället.
ok ha en trevlig semester! :)
Moulin, ha det så härligt!! :)
Än så länge har vi bestämmt lokal, kyrka och präst . Maten får vi ta och prata med de om när det börjar närma sig.
det gäller att vara tidigt ute och boka det mesta....om man vill ha det datum man har bestämmt sig för.