• solskenstjejen

Ung brud, 1 Juli 2006

Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.

• Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006
  • Moulin

Vendela & Carolina: Vilken jäkla tur! Jag hittade en korsett på köp och sälj som en tjej bara provat men aldrig använt, som jag verkligen har spanat in, och jag blev så jäkla glad! Men hon hörde aldrig av sig, och nu är då annonsen borta Sicken tur att ni båda hittade varsin som ni dessutom fick lägga rabarber på! Hur gör ni med ringar, kommer ni att ha samma?

Solskenstjejen: De blir säkert jätteglada. Det är som sagt bara synd att man får försvara sitt val ibland bara för att man är så ung. Ska ni gifta er snart alltså? Och inte berätta för någon innan inbjudningarna skickas ut? Vilken grej!!

• Moulin

Nej, till Swedie skulle ju det andra stycket var... Sorry!

• Vendela & Carolina

Moulin: JA, jag fattar inte att vi kunde ha sån tur! Helt otroligt.. Två märkesklänningar i samma nyans (samma märke) till har bra priser som helst! Känns ganska overkligt faktiskt...

Fast det kändes tråkigt att ingen av dom vi köpte av förstod att det var VI som skulle gifta oss med VARANDRA, och det kändes inte riktigt läge att säga det heller. "Jaha, och du är tärna förstår jag" Så själva den där pirriga känslan av att handla brudklänning och se sin älkling så vacker fick man liksom vänta med att visa tills man var ute i trapphuset... :/

Vi ska ha likadana ringar (vitt guld med en diamant). Våra förlovningsringar är släta i vitt guld. Kan knappt bärga mig... :)

Hur ska era ringar se ut?

• Moulin

Vi har varsin slät ring i vitguld som förlovningsring. Hur vigselringen kommer att se ut har jag inte bestämt mig för än... Har haft hundra idéer so far! Just nu lutar det åt en ring, liknande förlovningsringen, men smalare och med små diamanter runt hela ringen. Hur stor är era diamanter? Är det rejäla ena, eller en mindre?

• Vendela & Carolina

Våra förlovningsringar är väldigt breda så vi har valt en lite tunnare variant till vigselringen, med bara en liten diamant. Det blev finast tyckte vi (vilket var tur, med tanke på prisskillnaden) :)

• Swedie

Moulin: ja, det är synd att man måste försvara sig. Till slut är det väl bara att le och säga "tack för att du bryr dig, men vi har bestämt oss" :)

Jag tycker vi ska hålla tråden vid liv under året så vi kan uppdatera varandra om hur planerna går :)

• Moulin

Ja, absolut måste vi göra det! Få se, alla här skulle gifta sig nästa sommar alltså? Får jag bara höra ungefär hur har ni tänkt ha era tillställningar - stora, små, traditionella eller mindre traditionella...?

Vendela & Carolina: Ja, jag var inne på en ring som skulle kostat skjortan... Tre ganska stora princesslipade diamater, och bara den största diamanten, utan ring och mindre än på den bild jag visade för juveleraren skulle kosta 50 000. Nu har jag som sagt hittat en billigare ring som jag faktiskt tror ser bättre ut tillsammans med min förlovningsring. 5 000 skulle den kosta. Klart bättre!

• Swedie

Moulin: som jag skrev tidigare ska jag ha ett litet bröllop här i Sverige med bara min lilla familj +hans föräldrar i kyrkan. Sen ska vi gå och äta allihopa på ett slott i närheten och även spendera bröllopsnatten där. Sen blir det fest i trädgården några dagar senare för alla kompisar och vänner till familjen. Enkel och inte speciellt traditionell fest med buffé och sådär.
    I USA ska vi ha en kortare ceremoni, i festlokalen (min blivandes far är VD för ett stort företag, så vi ska vara i deras stora festlokal, superfint och gratis :D )och ha middag och så där. Vi har inte riktigt bestämt antalet, men 100-200 per :-X Så jag får både det lilla intima bröllopet och det stora :)

Vi gör ju omvänt som man gör i USA, med den dyrare ringen som förlovningsring och bara ett enkelt "wedding band" på bröllopet. På grund av logistik och grejer så är vi inte officiellt förlovade än, men det blir vi när jag åker dit nu i Augusti. Min ring kommer att se ut ungefär såhär: www.zales.com/catalog/ProductDetail.aspx&queryby=c&categoryId=4264&pageNum=0&sortType=rank_over+ASC%2c+rank+ASC&newFilter=StoneShape%3aPrincess%7cMetalColor%3aWhite&parentSearchId=0&gnFlag=1
    Och wedding band såhär : www.zales.com/catalog/ProductDetail.aspx&queryby=c&categoryId=4271&pageNum=0&sortType=rank_over+ASC%2c+rank+ASC&newFilter=Gender%3aLadies'%7cStoneType%3aDiamond%7cStoneShape%3aPrincess&parentSearchId=0&gnFlag=1

• Moulin

Swedie: Din jäkla lyckost!!! Två bröllop, ett av vardera sort! Och vilka ringar sedan! Jättesnygga! Jag ville också ha en (egentligen tre...) princessa(-or), men det blev för dyrt.
    På tal om att man gör omvänt med stenarna i USA - jag träffade en kanadensare en gång och både han och jag var förlovade och började prata om det. Han ville se ringen och sa "let's see the rock". När jag visade upp min helt släta vitguldsting blev han tyst. Han måste ha trott att vi var alldeles luspanka, det är ju inte ens en enda liten sten på den. Jag förstod vad som hände, men iddes inte påpeka att det är tvärtom här. Tyckte att det blev lite komiskt det där!

Men Swedie, nu måste du berätta - hur träffades du och din karl? Han är alltså amerikan? Och hur gammal var han? Kommer ni att bo i USA eller? Och i så fall - var? Låter jättespännande det där!

• Moulin

... att man gör omvänt med RINGARNA skulle det vara... Hade lite för mycket i huvudet på en och samma gång.

Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006