Ung brud, 1 Juli 2006
Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.
Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.
Hej!
Ja jag hoppas att det blir den 1 juli 2006. Vi har bestämt oss för att gifta oss men min blivande vill ha det "på riktigt" och därför skall han fria först, men han antyder att det blir bröllop ibörjan av juli 2006 och han vet att jag vill den 1:a. Jag är jättesugen på att gifta mig och har kommit ganska långt för att vara en som inte änns blivet låvad något... budgeten är redan klar. Vi har känt varandra som grannari drygt 20 år nu och varit tillsammans i 6år. Jag är nu 25år.
Vi har nu i princip bestämt datum :) Den 13e juni blir det i Sverige och den 1:e juli i USA :) Kan dock förändras fortfarande :p
Skogstokig: Ja, visst blir det så? Så snart vi hade bestämt oss började jag härja och titta på allt möjligt - från klänningar till bordsplaceringar! Då kanske frieriet kommer snart - ska han göra det rätt så ska ni väl förlova er högst ett år innan bröllopet... Spännande!
Swedie: Den 13:e det är en tisdag då? Då gifter vi oss ju nästan samtidigt!!! Vad kul, då får vi planera lite tillsammans, även om vi ska ha lite olika bröllop! Vi hade tänkt ha den sjätte juni först. Vi blev tillsammans den sjätte juni, och tyckte dessutom att det skulle bli lite kul att gifta sig 06-06-06. Tyvärr är ju det en tisdag, och även om den är röd så är inte onsdagen det. Problem för de långväga gästerna alltså. Så jag var lite besviken när vi fick överge det "magiska datumet" till förmån för en lördag och lite bättre förutsättningar... Men nu har jag hämtat mig, och tror att det blir mycket bättre med den 10:e!
Moulin, ja det är en tisdag :) Eftersom det bara blir min lilla familj (har endast mormor, föräldrarna och systern kvar) och hans föräldrar i kyrkan och på slottsmiddagen (vi ska alla sova över på slottet), så kan vi ta ledigt. Den större festen för alla vänner och bekanta kommer vi att ha på lördagen efter, den 17:e, så vi vill kunna ha ett par dagar på oss att förbereda den :)
Jag och min blivande ville gärna gifta oss den 12:e juli, för det var då vi träffades, men det funkade inte riktigt.. Så jag förstår hur du känner :) Eftersom det kommer ta ett tag för alla visumpapper att bli klara för mitt green card så vill vi nu istället ha bröllopet i början på sommaren. Vår honeymoon ska vi åka på efter Chicagobröllopet. Justin ska hålla destinationen hemlig för mig, jag är såååå spänd redan!! :D Hans föräldrar betalar den och det lär bli något underbart :D
Nä, vad underbart allting låter! Hemlig bröllopsresa och allt! Var vill du då - sandstrand eller city?
Ganska praktiskt att ha vigseln och festen skilda dagar. På så vis blir det ju inte en så stor smäll på en och samma gång. Ska du förresten ha samma klänning två gånger eller blir det två olika? Har du förresten varit på något bröllop i USA? Verkar ju som att de vill ha för mycket av allt! Min karl var dit i våras och köpte med sig lite bröllopstidningar. Herregud vilka klänningar, ringar och blomsterarrangemang!
Moulin, ja de amerikanska brudarna är lite galna :D Vi kommer inte att ha det så, vi kommer att ha enklare blomsterarrangemang. Det finns bättre saker att lägga pengarna på eftersom vi precis startar vårt liv ihop :) Jag har inte bestämt mig när det gäller klänning än, men förmodligen blir det bara en. Men om jag hittar en billig fin en så kanske två :D
Smekmånaden, då tror jag det blir strand på något fint hotell med all inclusive :D Är det jag hoppas på iaf, har hintat lite :D
Har ni tänkt ha något färgtema på blommor och grejer? Kommer ni att dekorera mycket? Vad har ni tänkt er för tårta? Sorry, många frågor :D
Vad härligt att ni ska ha en kyrka som betyder mycket för er :) Vi kommer gifta oss i den kyrka där jag blev döpt och min morfar begravd, betyder mycket för mig :)
Nä, det blir nästan för mycket att köra deras race. Jag tror att man skulle tappa fokus lite på vad man egentligen firar då... Jag vet ju hur jag är redan nu...
A, sandstrand vill jag också ha! Känns som att "äventyrsresorna" kan man göra lite senare, på smekmånaden tror jag att man vill ägna sig åt varandra bara. Även om det säkert skulle vara jättekul med lite mer fart också!
Färgtemat kommer nog bli rosa och vitt, och det har jag tänkt försöka ta igen i ganska mycket - smink, brudbukett, inbjudningar, dukningen m.m. Hade en tanke på att det skulle vara mörkrött och vitt/beige/offwhite först, men när jag i stället vill ha ett så himla gulligt bröllop, och jag nyss har börjat älska rosa från att inte alls ha tyckt om det, ändrade jag färgtemat. Jag vet inte om vi kommer att dekorera alls i kyrkan. I så fall kanske med lite björk eller något annat. Tror inte att vi kommer att köpa någon dekoration. I festlokalen vill jag försöka satsa lite på dukningen. Vi har inte varit dit och sett än, så jag vet inte hur mycket mer vi ska dekorera. Bröllopstårtan - ja, den vet jag inte vad det blir. Svärmor erbjöd sig att göra den tidigare i våras/vintras och vi tackade tveksamt ja (vi hade ju inte hunnit ägna det en tanke, men är såklart jätteglada att hon vill ställa upp). Nästa gång vi träffade henne hade hon ordnat med att låna tårtställning och bestämt vad det skulle bli för tårta... Och jag minns inte vad det var hon sa. Men den blir säkert jättebra, och jag är som sagt glad att hon vill hjälpa till. Hon blir lite ivrig bara, men vem är inte det?
Hur har ni bestämt, Swedie?
Ja, jag vill bara ha härlig mat och härliga avslappnande miljöer under min smekmånad! Fast där får gärna vara ett gym också :-X (att man är personlig tränare och spinninginstruktör sitter i :-X )
Eftersom vi kommer att flyga från USA (efter andra bröllopet) så lär det bli där omkring.. Kanske Bermuda eller något sånt.
Rosa och vitt låter ju jättefint :) Jag vet inte vad jag vill ha, kanske grönt och vitt.. Hmm, vi får se. Har inte bestämt så mycket än, vi spånar mest än så länge.
Har ni bestämt något om bröllopsresan?
Precis! Då ska man bara njuta av att man är nygifta, tycker jag! Bermuda, jaha hur är vädret där då? Som i Florida? A, bara man hittar vatten, sol och en paraplydrink så skulle jag vara nöjd!
Ja, grönt och vitt blir säkert jättefint! Lite åt det mintgröna hållet kanske? Det skulle ju vara jättefint! Nu blev jag nästan lite avis för att jag inte kom på det själv... Nä, rosa får det bli för min del i alla fall.
Vi har inte tänkt något mer på bröllopsresa än att vi vill ha sol. Min fotbollsgalna kille började yra om att ta bröllopsresan till Tyskland, där det ju är VM nästa år. Suck. Nä, han var väl inte allvarlig, men nog tror jag att han är sugen!
Vi pratade om att kanske ta antingen en billig resa på sommaren, eller vänta tills det blir jul och åka iväg på en lite dyrare. Vi räknar kallt med att vara i princip barskrapade, så att antingen får det bli billigt på en gång eller dyrt då man hunnit spara ihop lite...
Har ni någon bestman eller tärna eller så? Vi kommer nog inte att ha det. Jag har som ingen som är ett självklart val... Har förvisso haft fler nära vänner, men de har som fördelats över tiden. Under grundskolan var det en, sedan kom en annan, något år senare var det annat folk jag umgicks med och så vidare. Blir ju så när man flyttar och har sig.