• solskenstjejen

Ung brud, 1 Juli 2006

Någon mer som ska gifta sig då? Skulle vara kul o höra hur långt ni kommit med planeringen mm.

• Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006
  • Swedie

Moulin, oj, många frågor :D Vi träffades i Sverige och höll sedan det vid liv via telefon, email och flitiga besök. Sedan jobbade han här ett tag (fixade arbetstillstånd via min pappas företag), sedan lyckades jag få ett utbytesår i USA och pluggade där. Mina kompisar tyckte nog jag var lite knäpp som ville satsa så mycket på någon jag inte träffat en så lång tid, men det var en känsla jag aldrig haft tidigare, precis som att jag "hittat hem" :) Han är underbar :) Har haft flertalet längre förhållande tidigare och de har varit bleka i jämförelse med det här..
    Ja, jag är inte säker på att det blir just den ringen, men det blir princess solitaire :) Som sagt har jag inte fått den än :D Ska till Chicago den 29e juli :D
    Han är 79:a, alltså 4 år äldre än mig.
    Vi kommer att börja med att bo i USA, flyttar till Tampa i Florida så fort jag fått min green card ;)

• Swedie

mitt green card skulle det ju vara, inte min.. Jobbigt att man inte kan editera. Med kompisarna som tyckte det var konsigt menade jag då i början när vi just hade träffats. De förstod inte riktigt hur vi kunde lägga tusentals kroner på flygbiljetter sådär.. Måste uppleva det för att förstå ;)

Hade du köpt klänning än? Kommer inte ihåg.. Vet ni var ni ska ha bröllopet och festen?

• solskenstjejen

Nu är det exakt ett år kvar innan jag gifter mig!! Ska bli så underbart!

• Swedie

Solskenstjejen, så härligt!! :D

• Moulin

Swedie: Ja, det är ju sådär. När man vet då vet man! Då är ett par tusenlappar på flygbiljetter ingenting att bekymra sig om! Gud vad kul det låter. Grattis, grattis! Men vad sa du, Florida? Jäklar så härligt!

Jag hade tänkt sy upp min klänning först, men nu vet jag inte längre. Om jag hittar någon billig och fin tar jag nog den i stället, börjar kännas lite bökigt med sömmerska av någon anledning. Men jag tycker att de flesta klänningar är för strikta och eleganta. Jag vill ha en mjuk och romantisk klänning! Har hittat en bild på internet, en axelbandslös med två lager, det yttre är sådant här genomskinligt tyg (organza??) och draperat. Jag tycker att den är suveränt fin och hittar jag inget liknande kommer jag att sy upp den!
    Yes, vi har bestämt och bokat både kyrka och festlokal.

• Swedie

Tack Moulin :D

Det låter underbart att få klänningen uppsydd. Jag kommer att köpa min, det blir för bökigt att få den uppsydd. Men om du har en speciell bild av hur du vill att den ska se ut så tycker jag att du ska göra det!! Du ska ha din drömklänning ju!! Jag gillar många av klänningarna som finns nu, har hittat jättemånga fina här:
    www.brides.com/dressfinder/bride/index.ssf/cgi-bin/dressfinder/search.cgi/dressfinder/brides/search.ata&DRESS_TYPE=1&DESIGNER=&PIECE=&PRICE_RANGE=2&SILHOUETTE=&SLEEVE_LENGTH=10&COLOR=

• Moulin

Swedie: Ja, jag vill ju gärna det... Jag minns inte var jag hittade "min" klänning (det var på nätet nånstans) men om du går in här:

www.sanpatrick.com/site2005/entrada_index.asp

och sedan klickar på "Barcelona" som finns i listen till vänster och sedan på bilden nere till höger ("Colina") så kan du se ungefär hur den ser ut. Den påminner ganska mycket om den som jag vill ha, men min har undertyg eller vad man kan säga hela vägen ner (inte bara till knäna), och är lite "mjukare" på något sätt. Vet inte hur jag ska förklara riktigt... men typ så ser den ut. har du någon bild på den du ska ha? Eller du kanske inte har hunnit bestämma dig än?

• Swedie

Den ser fin ut! :) Mjuk och härlig på något sätt. Jag har inte alls bestämt mig än. Kommer att titta på klänningar både här och i USA och se vad jag bestämmer mig för. Kanske något sånthär: www.brides.com/dressfinder/bride/popup.ssf/cgi-bin/dressfinder/results.cgi/dressfinder/brides/slides.ata&SLIDES=T&DRESS_TYPE=1&PAGE=31&COLOR=&DESIGNER=&PIECE=&PRICE_RANGE=2&SILHOUETTE=1&SLEEVE_LENGTH=10&WAIST=&TRAIN=&SLEEVE=&NECKLINE=&HEMLINE=&FABRIC=

Vad roligt att vi kan spåna lite tillsammans :D

• Swedie

Var ska ni har bröllopet och festen? Blir ni många?

• Moulin

Ja, den var jättefin!!! Jag tycker att sånna där är jättevackra och var själv inne på något sådant! Men jag insåg att jag hellre ville vara mer söt än vacker, om du förstår vad jag menar. Typ lösa lockar i stället för stram knut, rosa ögonskugga i stället för mörk... Men jag tycker ändå att dom är så himla tjusiga och är ibland sugen på att vara mer snygg än söt...

Vi bor i Umeå och kommer att ha bröllopet i en liten kyrka ett par mil utanför. Den ligger på en liten höjd alldeles vid havet, är jätteliten och gullig. Alldeles invid ligger en folkhögskola där både jag och han har pluggat journalistik, och han har också konfirmerat sig där, så det kändes ganska självklart att det skulle bli där. Om det bara blir bra väder så kommer det bli så fint tror jag! Vi har tänkt sikta på att bjuda runt 100 pers, hur många som kommer blir väl en annan femma. Festlokalen ligger på väg tillbaks till Umeå, ca 5 km från kyrkan. Har hört om par som har gjort precis som vi ska göra, och de tyckte att det blev jättebra.

Svar på tråden Ung brud, 1 Juli 2006