• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Fru Kirta

Ellte, den var nog rasistisk för den visade den kinesiska tjejen som lite dum..whiskaspåsen syntes från den andra påsen tex.

• Ellte

ÄHHHHHHHHHH...BULLshit! Sorry... Hade det varit en viy kille som verkat dum hade reklamen aldrig blivit anmäld. Eller iallafall inte fälld...

Inte för att jag älskade whiskasreklamen på nåt sätt men det är så otroligt konstiga prioriteringar i detta landet ibland *garv*

• monalisa

Jag tycker fortfarande att comviqs reklam för kanske 8 år sedan var allra bäst. Den med Cilla som följer med sin far (olyckan) för att tälta ute i skogen. -Men farsaaaan vad har du gjort? Hon var så underbart tonårig...

Jag HATAR havrefrasreklamerna!

• *B2*

Jag gillar Kelda reklamen.
    Kanske för att jag känner en av dem

• Nickolina

Jag älskade den där libressereklamen som var för ett par år sedan med den där karatekvinnan som gjorde ngn enmansshow för att visa hur det ska gå till och sen skall de andra göra efter.
    Nu älskar jag teliareklamerna...pappan och dottern borde ju få typ en oscar för sina prestationer

Förtillfället HATAR jag den när en kille slickar chipspåsen som sedan flyger på en kvinnas ansikte och hon blir helt hänförd och börjar slicka hon också...Det vänder sig i magen den är så äcklig. Och den när en unge sitter på toa och det luktar pyton men mamma har ett knep ni vet....
    och alla tyska reklamer typ toffefe (eller hur det stavas) riesen och alla de där när de får prova godis på stan..ÅHHHHHH "godis vad gott!!!!mmmmm jordgubbar med grädde får man ta en till?" Kill me

• Nickolina

åh..den där för nagelsvamp.....borde inte den vara censurerad...när de lyfter på nageln....och den där asäckliga angripna nageln...

• Nickolina

förresten brukar jag skratta åt jambas reklam som går lite senare om man säger så...då kan man ladda hem heeeta bilder och mannen som pratar skall nu låta lite horny. Ladda hem heeeeeeeeeet 1 heeeeeeeeet 2 sköna brudar heeeeeeet tre.
    han är så rolig utan att veta om det och jag kan bara tänka mig producenten ge instruktioner :
    -amen för f..n Janne nu får du låta lite k`t och ungdomlig så kidsen förstår att det är är jäv..igt hett

• Emmster

Jag har mycket svårt för rklamen för Zon smärtstillande gel. Den är så brutalt diskbänksrealistisk, typ stackars utarbetade kommunalarbetare där alla kvinnor på jobbet slåss med ständig värk. Men då använder de Zon- mucket bätter föer maåegen. Helt obegripligt!

• Me82

Nickolina - haha...du har så rätt ;)

• Nikkis

Nån som kommer ihåg; Dra in magen Britta, så jag kommer förbi o fram? Rolig först, men blev väääldigt irriterande då den växte tillen landsplåga.....

Nära ko upplevelsen tycker jag också är kul, men jag illar just nu reklamerna för 3 bäst... De där 2 killar sitter i en biosalong o är allmänt puckade

"Shakira, hon är släkt med Tupac Shakur"

"Det är ingen fara Timbuktu, det löser sig" (på bred skånska)

"Elena sitter fast i telefonen"

" Då berättar inte jag vad jag o din mamma gjorde igår"

Ingen annan förstår det roliga, men jag ääälskar dom!!!

HATA HATA HATAR däremot;

Flagreklamen, såg den första gången när jag åt, kräk!!

Vanish, irriterande Tina Leijonberg!!

Reklamen för TV-apparater med Reine från gamla såpan Tre Kronor, lång o dryyyyyg reklam!

Tandkräm o lins reklamerna, blääää!!

• Ellte

Nikkis: Jag tycker också att 3-reklamen är bra ..iallafall några gånger....

"Släpp me ooout pliiiis" :D

• Nikkis

gillar skulle det ju stå, inte illar.....

• Nikkis

Ellte; äntligen nån som håller med mig
    Började starkt tro att jag hade sämst humor i hela Sverige

• Nickolina

Jag har inte sett flagreklamen...de låter sjukt äcklig

• Nikkis

Det är nån reklam för Apoteket, en tjej går o river o plockar flagor framför nån som sitter o äter.. ÄR sjukt äckligt.. Blääää....

• ztar

En kul reklam var ju den som gick för ett tag sen, reklam för Wasabröd tror jag, där det var en knäckehäxa ute i skogen, och några snubbar var där "sluta jiddra, börja trolla"..... Minns någon? Askul var den iallfall :)

• Nikkis

Ha ha, ja den var ju skitkul Hade helt glömt bort den!

• svmm

Jag såg en väldigt fin reklam igår.

Världens vackraste ord

I morgon

Jag tror att det var bara den texten, det var reklam för cancerfonden. De´n var fin och tänkvärd tycker jag.

Däremot så hade jag väldigt svårt för MQs reklam där det var bilder på gifta par. Balnd annat sofia Wistam med man Kristin Kaspersen, Hans Fahlen. I flera fall så höll mannen handen på kvinnans bröst och hon såg allmänt k*t ut. Vadhar det med kläderna att göra....

• ztar

svmm
    Det är väl allmänt känt att man blir k*t av kläder???? *garv* helt sjukt det där.... "Åh, diskmeeeedel, mmmmm..." liksom... Vem kommer på alla puckade reklamer? Med lite sex säljer man allt tydligen...

• fashiongirl

kan hålla med om att MQ reklam bilder är lite konstiga med alla par, men jag tycker att det är otroligt vackra bilder och lagom sensuella för jag kollar iaf på kläderna

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??