• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Lina L

Den allra roligaste tycker jag är för Abbas sill. Den när en man på ett företag öppnar den nya sillförpackningen, äter och blir, jaa, som man blir på midsommar. Han haffar tag i företagets torraste karl och trycker huvudet mot honom och säger typ "åhh vad jag tycker om dig Bosse". Då kissar jag nästan på mig!! Haha!!!

Jag hatar verkligen Axe reklamen!!!

• Ellte

*fniss* Jag håller med NokGroda om kaffereklamen....men min man håller på att gå upp i atomer varenda gång...och skriker fula tillmälen till tjejen *garv'

• Fru Kirta

Jag var precis på semester i Finland och såg en ny rolig reklam: en familj sitter vid frukostbordet och barnen vill gå och leka. Pappan säger att de måste först tömma sina tallrikar. Då tar barnen sina tallrikar och häller innehållet på pappas tallrik. Sedan visas det en närbild på två bitar rostbröd, där bara "centrumet" har ätits upp. Pappa säger: "smarta barn". Mamman säger: ja de kan koncentrera sig på det viktiga :D

• fashiongirl

Reklamer jag älskar: ICA, Bregottfabriken...vet att det finns fler men just nu har jag hjärnsläpp, Apoteket- morsan det där är du om 5 år (en tjej solar och det står en tant lite längre bort)

Dåliga reklamer: Nagelsvamp saken, Apoteket (tror jag det är) i allafall en tjej som "river" bort skin från kroppen. Klarar inte av det ljudet

Egentligen gillar jag apotekets alla reklamer för det är bra budskap i dem

• Jonnes brud

Jag gillar också ICA-reklamen allra mest, men just nu är jag förtjust i reklamen för mjällschampoo (är det det?)- De små sakerna som kryper i håret är så söta, tycker jag.

• amris

Kom på att Ipren-reklamen är himla rolig oxå!

• Mastermind

Sunsilks hårmonster är ursöta. :D Nära ko-upplevelserna är roliga första gången, men inte fler. ICA-reklamerna börjar bli för tjatiga nu, men var verkligen roliga i början (men ur PR-vinkel så är dom urkassa -man lägger ju inte märke till rabatterna pga storyn).

Ipren är/var skitjobbig, liksom Herbal Essences(st?) orgasmstön, alla Vileda och liknande mopp- och disksvampsreklamer där kvinnan är i centrum. Reissen, Werthers Original och den där kakreklamen som är dubbade -huh! AXE är också hemsk, första gången jag såg den så insåg jag direkt att en hel ny generation skulle börja överdosera parfym. Håller även med om att nagelsvampsreklamerna är äckliga. :(

• Mastermind

Har förresten kompisar som skrattar så att dom får ont i magen när dom ser den nya Iprenreklamen (eller är den någon annan värktablett, kanske?) där folk slår sig på olika sätt. Men själv får jag bara ont överallt där människorna slår sig. ;)

• ztar

Men den bästa reklamen har ju slutat gå, den gick för några år sedan. En reklam för Abbas fiskbullar, minns någon den?
    Det ligger några fiskbullar i en konserv med fiskbullar med hummersås. Den ena fiskbulle säger "nä, nu är jag trött på hummersås, nu flyttar jag!"och hoppar över till en burk med dillsås. Den var SÅ rolig :)

• Ananas

Är det inte ganska intressant att även om vi tycker att en reklam är jättebra eller jättekass så kommer vi ihåg dem och även produkten! och då har ju reklammakarna lyckats!!! Fast visst kan det ge avsmak men vi kommer ihåg och sen kanske man kommer till: vi kan väl pröva ändå...

Egentligen så är det ju mer synd om alla dem som ingen kommer ihåg...

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??