• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Mastermind

annaglitter - Ja, den ramsan sitter som berget! :D

- Har du ringt XX?
    - Nej, jag har inte numret till honom.

Dessutom uttalade dom "honom" som "hoonom", om du förstår hur jag menar. Usch, vad jag störde mig på det! :D

• Forsfors

Jag tycker fortfarande att Lotto-Åke är bäst!!!! Den reklamen är så skön, man känner sig så glad för Åkes skull!

Ica-serien gillar jag också, följer den med spänning

och så gillar jag adressändringsreklamerna, speciellt den där med hon som säger "fan vad du är äcklig" och sen inte låtsas om att hon sagt det.

jag kommer ihåg när vi precis hade fått kabeltv hemma och man var helt ny för tv-reklam och satt och maratontitade på tv-shop och doro-telefonsvarare elelr personsökare eller vad det nu var med galenskaparna och didiseven-fläckborttagning.

Norrlandsguld är också lite hemtrevlig.

sämst reklam är toffiefee och andra reklamer som får männen att framstå som en av ungarna, leasy-reklamen är ockå en hating, tror att mamman i filmen har ihop det med Petter och att det är därför hon beställer hem så mycket grejjer...

• Forsfors

det gick någon radioreklam för några år sedan för nummerupplysningen, där en kille satt hemma och drev en privat numerupplysning och det tog lite tid att få fram nummren ibland eftersom att han tappade gummitutan han hade på fingret för att lättare kunan bläddra i telefonkatalogen, DEN var rolig

• snartgift

Forsfors Ha ha! Håller med dig om "Fan vad du är äcklig"-reklamen! Den är häftig!

Han ser ju faktiskt ganska äcklig ut... ;)

• Mastermind

Men det paret i den "fan vad du är äcklig"-reklamen ni snackar om, är inte dom med i en annan adressändringsreklam också, fast att dom då börjar ha sex på bordet under middagen, och sen slår dörren igen (där det står adressandring.se)? Alltså, att dom först flyttar ihop i en reklam, och under denna flyttar isär? :)

• dala82

Den roligaste reklamen tycker jag var (sänds inte längre) om varför man ser ut som man gör i håret på morgonen. De visar att det är en gorilla som kommer in i sovrummet och släpar håret på killen i golvet, snurrar honom åt alla håll så att håret blir rufsigt. Men jag kommer inte ihåg vad den var reklam för, så den kanske inte var så bra...:)

Är det ngn mer som kommer ihåg denna?

Det finns så otroligt många värdelösa reklamer, ibland undrar man vilka det är som kommer på allt och hur mkt de får betalt...:) :)
    En dålig som jag kommer ihåg från TV4´s första tid är den värdelösa dove-reklamen. "Det var som min hud saaaa till mig, fortsätt med dove" URK!!

• bellas

Min favoreklam - alla kategorier är en Tele2 reklam som gick för några år sedan: En kvinna står i köket och lagar mat och samtidigt sitter en trött brandman och har inget att göra, det börjar brinna i kvinnans köksgardin och hon ringer brandstationen, larmet går och brandmannen rusar till stången och slänger sig mot den, men missar och tjongar in skallen i stången och glider avsvimmad ner mot omklädningen istället... I nästa scen sitter kvinnan i sitt nerbrända kök och det kommer upp en text där det står.. DET VAR I ALLA FALL BILLIGT ATT RINGA! TELE 2... :) (Under reklamen spelades också en klockrenlåt vilken jag har glömt för tillfället) Annars gillar jag även reklamen med Henke Larsson i taxin när chaffisen tror att han är först Ronaldo och sedan Sven_göran Eriksson...

• svmm

En av de bättre reklamfilmerna tycker jag att treo gör.
    Frun är bakfull och häller upp ett glas treo. Mannen frågar frun
    -Hur var firmafesten igår då? och hon helt iskallt bara ger honom glaset.

Lika den när han ska prata om pensionsfonderna.

En annan reklam som jag har sett på tv 3 danmark tycker jag är hur skön som helst, men var jag tonårsmamma hade jag säkert en annan uppfattning.

Det är en flygvärdinna som står längst fram i ett flygplan och ska visa allting, hon börjar med att dansa fågeldansen, visar hur man sveper ur en flaska och börjar sen att "jucka" fram och tillbaka. Hur skön som helst. Det värsta är väl att det är reklam för ett resebolag för ungdomar...:-O

• Sköööönt...

sämsta och den som irreterar mig mest är fråga din tandläkare eller vad det är han säger jag tror att det är reklam på colgate sensitive. Irreterande mycket "min tandläkare sa" min tandläkare rekomenderade" Fy va jag blir arg då den reklamen kommer upp på tv :.[

• cilla

Är nagelsvampsreklamen den där man får se en mörk kille som går på ett blått golv?

Toffiféreklamen är hemsk, den där retfulla ungen som säger: "Å härlig choklad" skulle jag kunna strypa.
    LÓreals Because You`re worth it-reklam är ju löjlig också, wow är jag värd billigt schampo, så smickrande!

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??