• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • clary

Min favorit genom tiderna tror jag var reklam för silja line eller viking.
    Det var två måsar, Kaj och Börje.
    När de åkte för vi varandra sa de,- Hallå Kaaaaj och den andra svarade - Hallå Börjjje.
    Någon som kommer ihåg???

• White oleander

jag hatar all reklam for bindor och tamponger!

• ztar

Mastermind
    Den reklamen hatar jag också, blir så arg varje gång den går på tv! (den med mozzarellan, där hon "tagit ledigt från sin kille") så j*vla dryg! Och den andra tjejen, "som inte kan slita sig från sina barn"... *snark*

• Hemax

clary! Jag minns den! Tror det Scandlines eller TT ( Tysklandsbåtarna ). Otroligt rolig!
    Heeeeej på deeeeej, Kaaaaj!
    Haaallååå, Bööörrje!

Toffifee (stavning?! )reklamen gör mig irriterad... Trots att jag älskar det godiset!

Sen retar jag mig Volvos reklam med den kärlekskranka italienaren och hans domderande kvinna! Förstår inte ens vad den går ut på...

• clary

Hemax, just det så var den
    Så himla rolig

Jag gillar även den reklamen a la Dallas,för Farsta centrum.

• ztar

clary
    Den reklamen var kul typ 2 gånger för sen började folk gå omkring, heeeeej kaaaaaj, haaaallå böööörje, så himla irriterande! :)

• Mastermind

Herregud, jag har ju missat den mest irriterande reklamen/erna igenom tiderna!

JAMBA!

Jag stänger av tvn, byter kanal eller stänger av ljudet så fort en Jambareklam dyker upp. Fyyy. Jag förstår verkligen inte vad det är för människor som beställer deras "coola, flashiga" animationer som gör att dom kan gå runt och fortfarande existera. Det borde nästan vara straffskatt på det.

• Fru O

Usch, när ni säger Venus kom jag på en reklam nu som är riktigt irriterande, den med killen som rakar sin tjejs ben i sicksack och det ska se så erotiskt ut som möjligt! Så har vi en riktigt kass lokalreklam i Kalmar för länsförsäkringar, alldeles "vanliga" par som diskuterar hur bra det är att ha försäkrningar och bank på samma ställe. Så B så att det låter som en parodi!

En som verkligen fastnade i huvudet trots att det är urlänge sedan den gick är den för f-musli. Någonting "fina fräcka _____ med musli och banan..... den nya muslin som ger frukt och fibrer hela dan!"

• hellokitty

En reklam som jag gillar är telias med den där torra familjen. Tjejen är ju helt underbar! Eller reklamen där en kille dyker rakt ner i en basketplan som är en swimmingpool. Första gången jag såg den höll jag på att tappa hakan och min sambo trodde han skulle bryta nacken.
    Sämsta ´just nu är fanta-reklamen. Bambooschka, eller vad dom nu säger. Förstår inte vitsen med den.

• Mastermind

hellokitty - Men gud, den där Teliatjejen är ju så himla dryg och jobbig! :D

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??