• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Hemax

Den bästa reklamen just nu är den om Toyotas bilverkstäder! Tycker den är underbart rolig!

Sämst är väl alla tampong/bind-reklamer som talar om hur fritt man kan leva i ett par vita, tighta byxor om man använder just deras produkter!

Äckligast är reklamen om Alvedon (jag tror det är om Alvedon ) där pappan hämtar sitt barn på dagis och en annan unge nyser om rätt i ansiktet! Uäck!

Brukar också gilla Icas reklam men har nog börjat tröttna lite nu på Stig och de andra...

• Frugus - fd silje21

Åhåhåhåh den sista där är verkligen pinsamt dårlig! Ok, här kommer mina:

Bäst just nu tycker jag är den med nära-ko upplevelsen. Jag höll på att dö i skratt när jag såg den första gången!

Sämst är vanish reklamen, jag får lust att sparka den irriterande vanishdamen mitt på låret!

• Frugus - fd silje21

Alltså jag menade den där med tandtråden som är pinsamt dårlig!

• Secret

En av de äckligaste är en reklam för shampo med hemska djur i håret....Blääää

• Bela

Jag lägger mig i och deklarerar att den sämsta reklamen just nu är Axe-reklamen, som lyckas med sexuella anspelningar PLUS att nervärdera tjejer och killar.

Den går ungefär så här:
    Kille som går runt och sprutar vidrig Axe över halva lägenheten, hans tjej kommer hem med matkassarna och tappar dom på golvet när hon blir förförd av lukten och går omkring och luktar saligt.
    Medan smiter killen ut en annan tjej från sovrummet, sprayar på sig mer axe och går mot flickvännen.
    "AXE - SPRAY MORE - GET MORE"

Urk, jag hatar alla axe-reklamer och alla killar som tror att man ska spruta på sig Axe som dom gör i reklamen dvs. mycket.
    Jag kräks nästan när vissa killar går förbi på stan. (vissa tjejer och tanter oxå iofs)

• Jema

Måste bara berätta vilken reklam jag verkligen avskyr just nu, fast det inte är en tv-reklam utan en som går på radion.
    Och det är; h i t t a . s e reklamen.
    Jag blir så arg och irriterad varje gång jag hör den!

Jema

• K.C

BELA: håller med!!! uuuh! ryyys!

• IronGirl

Secret: Tycker det djuret är jätte sött :)

Själv tycker jag om opels nya reklam, sjunger alltid med i sången :)

Icas, Kelda och Telias, de ändrar ju sig hela tiden.

Sämsta
    Alla dessa tvättmedelsreklamer.
    Samt reklam för rätt många år sen där vattenfall sjöng en sång, den tog ju evigheter!

• NokGroda

jag älskar också djur-i-håret-reklamen. jag gillar idén att hårmonster kan få skulden för alla mina dåliga hårdagar =)

vanish-reklam-tanten var ju med i tre kronor (såpan haha) en gång i tiden.. hon var lika kass då som nu.

• Santa Fe

Felix reklam för sockerfri ketchup är bäst just nu.
    Ni vet, gubben som är allmänt neggo och grinig och sitter vid köksbordet och läser på flaskan att den inte inte innehåller socker och att det kan man väl inte äta...

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??