• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • NokGroda

dryg, jobbig och underbar.

• snartgift

Den gamla reklamen med Comviq. Killen går på badhuset, han drar ut badbrallorna ur häcken, telefonen ringer och han säger: "Hörde du?" när han gjort bomben... Ha ha! Tycker den är klockren!

• vilma

jag älskar den där med måsarna som nämndes högre upp.. heeeej kaaj! så himla ful!

sen gillade jag en som ica hade för ett tag sen, där de gjorde parodi på americas funniest homevideos eller nåt liknande..

• pepperoni

Det finns ingen reklam som är så oerhört äcklig och motbjudande som den för nagelsvamp! Uuuuhhhh...! De där små figurerna som viker upp en nagel och skuttar omkring där, helt sjukt vilket obehag jag känner för den reklamen, måste alltid byta kanal. Jag vet inte vad medlet heter, men bara för att de gör reklam för sin produkt med så obehaglig reklam skulle jag aaaaldrig köpa den! *Ryyys*

• snartgift

Norrlands guld-reklamen är härlig haha!

Pripps blå-reklamen får mig att tänka på midsommar!

• vilma

fina fräcka flickor får f-müsli tilll frukost _ _ _ färska fibrer förvånande fräscht! _ __ ger friskhet hela dan!

• AnnaM

Hittade på en annan sida:

Fina fräcka flickor, får F-müsli till frukost. Får flera färska frukter förvånande fräscht.
    Det är fibrer fullt i filen, flera fillioner. Det är fruktansvärt friskt, och fruktansvärt fräscht!
    Är F:et på förpackningen förkortning för banan? Nej F:et på vår müsli står för friskhet hela dan´!

Jag gillade den reklamen, och müslin är fortfarande jättegod :).

• annaglitter

Är det någon som minns

"Om du vill ringa en vän eller dummer, behöver du bara ett endaste nummer, 07975 097975"

den sitter än :)

• pumpa

Pripps blåreklamen får mig att tänka på en midsommar i skärgårn i min ungdom när jag vaknade i tältet av att min bästa vän hade het sex med min dåvarande flickvän. Jag simmade därifrån (vi var på obebodd ö) mitt i natten gick upp på en annan ö med blöta kläder och lyckades ta mig hem till på morgonen... grrrr Jäkla skit KEN

• SadPsycgoBitch

var någon reklam för ganska många år sen, en Marabou reklam. Sa något om någon ängel, kommer inte ihåg hur den gick, men jag kunde den utantill då ;)

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??