• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Ananas

Nä, den med killen på ett blått golv är mot fotsvamp.

Nagelsvampsreklamen är en äcklig tecknad nagelsvampsgubbe som lyfter på en tånagel som ett lock och hoppar in under den!

Jag ryser bara jag tänker på det! :O

• bellas

Jag kom på en reklam som jag verkligen HATAR! Den visas förmodligen bara i stockholmstrakten och det kan ni andra i övriga landet vara glada för - A shopping story Farsta centrum... jag får rysningar! vilken b-reklam!

• Bela

Puffar upp den här tråden, så jag får medhåll om den NYA axe-reklamen. HATA-HATA! Grr...

Okay att reklamen är töntig, men det som verkligen stör mig med deras slogan:
    "SPRAY MORE - GET MORE" är att det är vad vissa killar verkligen tror att dom ska göra. Spraya så mkt så kvinnorna känner lukten på 3 mils avstånd.

Aarg, hata hata... Besatt? jag? nää..kanske lite.

• Bela

Bara för rättvisans skull, min favoritreklam är Tryhh-hansa, en GAMMAL reklam. En kille står i telefonkiosk och ringer in sitt registreringsnummer på sin nya bil.
    -ABC 100, en röd...
    En grävskopa svishar förbi och demolerar bilen genom att slita av hela taket och killen ropar i telefonluren:
    -Nä men vänta lite, det är en cab...
    ... en cabriolet.

Ingen som är gammal nog att komma ihåg den?

• bits

Bela, jag minns!! Jag gick nog forsta aret i gymnasiet eller sista pa hogstadiet.

Killen verkade ju till slut ratt nojd med forvanad over sin nya cab

• Bela

Jo, jag var oxå ung när jag såg den, säkert därför den sitter som berg som en av de bästa reklamfilmerna.

• nano

Bela

Jag håller med dig! Jag haaaaaatar AXE-reklamen, speciellt den med tjejen som kommer hem med matkassarna... blä

• alma b

Riesenreklamen med machoungen som ska läsa tidningen tillsammans med sin pappa är ju helt vidrig. (Vad är budskapet, att du måste vara en riktig man för att få äta mörk choklad...?)

Jag älskade ICA-reklamen som var gjord som en gammal pilsnerfilm, gick för några år sedan vid jul.

Nyss skrattade jag åt whiskasreklamen med "kinesisk kattmat", vet att den blev indragen för att den var rasistisk, men jag tyckte ändå att den var komisk för den var så otroligt sinnessvag. Vem är det egentligen som kommer på alla konstiga reklamidéer?

• Ellte

alma b: Nähä... Rasistisk mot vad? Kinesisk kattmat? :D

• Fru Kirta

Jag irriterar mig på de nya tandkrämsreklam, där de intervjuar målare och lärare om hur bra det blev med den nya tandkrämen. Människor har nog aldrig nickat så mycket i tv...

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??