• Fru O

Bästa /sämsta reklamen??

Vilken är den bästa respektive sämsta reklamfilmen ni minns?

Jag börjar!

Bäst är nog den som visades för ett par år sedan, i sin helhet på bio. Killen på en parkbänk med en sexpack som får för sig att han ska ringa en gammal klasskamrat som han inte träffat sedan de gick i skolan och pratar in ett meddelande på hennes telefonsvarare om att det vore kul att prata gamla minnen... så ringer han upp igen efter nästa öl, och nästa... Det lät ju inte så kul, men det var det. Kommer inte ihåg om reklamen var för öl eller nykterhet, borde vara det senare...

Sämst? Tjejen som frågar killen i sängen om de ska "leka doktor" och sedan studsar upp och ner på honom och rengör hans tänder med tandtråd. Äckligt! Dessutom hatar jag när de gör B sexanspelningar!

• Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??
  • Nightingale

Håller med Santa Fe, ketchupreklamen är jättebra, det är min far i ett nötskal!! Nejdå, men skulle kunna vara!

Sen för några år sen hade AMF pension en bra reklam där en gammal man satt på en parkbänk för att mata fåglar och slängde ut en hel limpa åt dem istf en liten bit. Den var träffsäker "lite mer att leva för".

Gillar Eurocards reklam just nu, där alla varor dras efter mannen... Ni vet.

Är det någon som förstår volvoreklamen? Vad den går ut på alltså?

• Ellte

Jag tycker inte det finns nån RIKTIGT bra reklam just nu... Skrattade gott åt närako-filmen första gången men nu kräks jag på den eftersom den är med i vaaaarje paus ;) *fniss* När jag tänker efter så vet jag faktiskt inte vad det är reklam för :?

Dåliga reklamer finns det massor och det som stör mig mest nu är alla ÄCKLIGA reklamfilmer *rys*

Den med ungen som nyser nån i ansiktet, den för nåt nagelsvampmedel, hårmonstergrejjen, munsårssalvereklamen... Jag hatar dem och byter kanal varje gång och skulle ALDRIG köpa det de gör reklam för.. :? om jag nu bara mindes vad det är... *fniss*

• ztar

Toyotareklamen är bra, skrattade gott när jag såg den, den var riktigt fyndig!

Den reklam som McDounalds kör nu är också ganska rolig, där han stoppar om, läser sagor och pussar gubben på pannan för att få en tia, den var rätt rolig.

Sämst är alla j*vla tvättmedelsreklamer, jag stör mig så fruktansvärt på att det BARA är kvinnor med i de reklamerna, kan karlar inte tvätta eller???

Och så hatar jag den där reklamen för den där smärtstillande gelen (inte ipren), zon eller vad den heter, den låter så otroligt inrepeterad! Varför låtsas ha vanliga människor med i en reklam när de inte låter ett dugg vanliga?

• lokatt

sämst på tv har faktiskt slutat gå, men jag irriterar mig fortfarande... classic kaffe, den där mamman sitter m en kaffekopp & är totalt blåst. (brukade gå i samband m csi) sa, underförstått då, typ "classic kaffe - för dig som vill byta ut heroinet"... *morr*
    sedan bingoreklamen i bingohallarnas fönster. så! könsförnedrande. "kan ivar, 27 få greta att skrika?" "väntar eva förgäves på bertil, 35?" osv. vill slakta!

bra reklam? den jag slipper?!?

avslutar med en suverän dörrlapp jag sett, "fred, kärlek & ingen äcklig reklam"

• Amris

Jag älskar ica-reklamen! Fast det känns som om de inte visar den lika ofta längre. Eller så är det jag som inte tittar på tv lika mycket nu för tiden. Coca-cola brukar oxå alltid ha bra reklamfilmer tycker jag.

Kommer inte på vilken som är sämst just nu.

• Ananas

Jag gillar också ICAs reklam! :)

Sämst är den med nagelsvampsmedel där svampen lyfter på tånageln!!! *RRRYYYYSSSS*
    USCH!

• Ellte

*fniss* Så olika det är... Jag tycker att de där bingoaffischerna är skitroliga och otroligt fyndiga :D Kan inte se nåt könsförnedrande :?

• Hemax

Tycker oxå SJ´s reklam är "söt" med farbrorn som ska välja kaffe! "Kaffe latte skulle sitt fint..."
    Sån är min pappa ( 70+ ):"Kan man få en kopp hederligt svart bonkaffe här?!"

Gillade också ölreklamen för Heineken, killen som drack och drack medan tjejen vid bordet bredvid blev snyggare och snyggare! Det känner iaf jag igen, hur man kan "supa någon snygg"!

• NokGroda

anna lokatt: men classic kaffe var ju underbar ju! vaddå heroin?!

kvinnan sitter i soffan och hetsar inte upp sig i onödan medan maken gnäller om allting..

nåja..

• lokatt

NokGroda:
    ok, så olika man kan tycka. både jag & fästmannen hatar dem. hon är så... borta. känns som att mannen skulle kunna säga "älskling, vår ena dotter har blivit påkörd & dog" och hon skulle replikera ngt i stil m "jaha ja, men vi har ju en kvar".
    men det är _min_ åsikt.

Svar på tråden Bästa /sämsta reklamen??