• Sandi99

Tips på deo IGEN!

Jag blir tokig! Har provat allt!

*Absolut torr klarar jag inte av... *Aluminiumkloriden hjälper inte
    *Bats deo va inte tillräckligt bra...
    *Dove, Rexona o Palmolive funkar inte heller... Palmolive är ngt bättre
    *Köpte herrdeo m alkohol, tänkte att de borde ju va bättre eftersom män verkar svettas mer... Luktfritt men svettigt...

Har ni några andra förslag? Det blir dyrt att prova sig igenom...

Tack tjejer!

• Svar på tråden Tips på deo IGEN!
  • listig

Åker ni till Thailand, Usa eller Canada säljs där Lady speed stick med lukten orchard blossom. Bästa deon någonsin lukt, svettförebyggande, ger ej fläckar, köp flera om ni åker och handlar, de håller!

• madelyn

tack för tipset listig, ska till thailand i höst. ska hålla utkik efter Lady speed.
    Var säljs de?

• sandi99

Nu har jag köpt Biotherms Biopur o den känns mkt fräschare än Lancôme. Kanske är det lukten??!
    Ska utsätta den för ett pass på jobbet imorrn vilket innebär 8 timmar i ett varmt hotell!

• M:et

Niveas stick, man slipper kladdet som blir av vanliga deosar och man slipper även svett och lukt.

• krammia

Jag använder mexxs- deoderant. Just nu har jag vårkänsla tror jag den heter. Torkar snabbt, kladdar inte och är det något ställe jag är torr på i värmen så är detunder armarna!

• Neroli

Har ej läst hela tråden så kanske har någon redan rekomenderat det men jag använder numera bara crystal deodoranter som finns i hälsokosbutiker. Det finns olika märken men stenen är densamma. En heter Thai crystal men jag köper vilken som. Det är en crystal som gör att svett lukten inte utvecklas. Altså fungerar den som en deodorant. Den är oparymerad (vilket jag föredrar eftersom jag vill dofta min parfym och inte deodorant. Det är alltså INTE en antiperspirant (hämmar körtlarna så att du inte kan svettas just där, svetten tränger istället ut på andra ställen). Så svettas gör du men du luktar INTE alls! Syns ej alls på kläderna, inte ens vid armhålorna på bh'n. Den kostar 60-100kr beroende på storleken o håller i ca 1år, 2 år... Snåla bara inte med den utan var generös så fungerar det perfekt. INGET funkar å bra som crystal deodoranten!

• Chrisan

Oj oj nu har jag läst hela tråden...
    har nämligen samma problem...dvs att hitta en bra deo.
    Jag luktar inte med svettas mkt...
    har testat ccs torrstick - funkar inte. och nu har jag köpt Nivea Pure och den funkar inte heller. Den luktar fräscht men håller inte fukten borta..
    och nu när det är så varmt är det inte så kul att få fläckar under armarna...
    Och ännu värre blir det ju när man gifter sig..
    Sandi99: Hur var Biopure från Bioterm??? Har du testat den nu?

• Lilla spöket Laban

Jag har Biotherms Bio Pure och den doftar visserligen underbart, men jag tycker inte att den är så bra. Dels så blir vita kläder gula av den och lukten försvinner efter ett tag och svettlukt tränger fram framåt kvällen. Roll-onen är dessutom superkladdig och torkar sakta.

Jag gillar Davidoffs Coolwater-deostick. Luktar gott, kladdar inte och är drygt.

• siouxie

orkade inte läsa igenom alla svar, kanske har du redan fått samma tips..

Degree är den enda bra deo som jag ser det. Både jag o min sambo har gått över till den, för den är oslagbar. man är fräsch tom dan efter!

• Fresan

Jag köpte Lbd förra veckan och har använt den varje dag i arbetet. Blir oerhört varm eftersom jag cyklar till stor del. Vill bara säga att deon håller hela dagen. Ska använda den på bröllopet.

• Modestie

Har du provat CCS ifran apoteket. Det ar en antiperspirant. Det spelar ingen roll hur manga deos du koper for deodoranter ar i princip bara parfym, medan en antiperspirant ocksa forhindrar sjalva svetten som ar upphover till dalig lukt. Men a andra sidan tror jag det ar bra att svettas, det ar ju kroppens satt att rensa sig, sa jag far inte panik om jag joggar och min antiperspirant CCS ifran apoteket inte hjalper mot den svett som da kan komma, det ar helt normalt och naturligt. Daremot ar det sa att det ar om man har dalig hygien det borjar lukta, m ao man bor tvatta sig dagligen under armarna, kanske oftare om man svettas mer.

Svettas man sa man blir fuktig pa kladerna far man val hanga ut trojan pa vadring ett tag och anvanda en annan sa lange.

• Jillian

Provade HTH s deodorant nu i veckan. Tar en liten stund för den att torka, men fungerar jättebra! Fungerar för speciellt bra för känslig hy tycks det som och luktar inget speciellt :)

Svar på tråden Tips på deo IGEN!