• Sandi99

Tips på deo IGEN!

Jag blir tokig! Har provat allt!

*Absolut torr klarar jag inte av... *Aluminiumkloriden hjälper inte
    *Bats deo va inte tillräckligt bra...
    *Dove, Rexona o Palmolive funkar inte heller... Palmolive är ngt bättre
    *Köpte herrdeo m alkohol, tänkte att de borde ju va bättre eftersom män verkar svettas mer... Luktfritt men svettigt...

Har ni några andra förslag? Det blir dyrt att prova sig igenom...

Tack tjejer!

• Svar på tråden Tips på deo IGEN!
  • sävebrud

Jag har nog testat runt 20 olika märken som är svagt parfymerade: nivea, dove, apotekets olika...(Har ej testat lancomes då den är mer parfymerad)

Biotherms pure är helt klart bäst, jag föredrar roll-on framför sticket med det är en smaksak.

• Mischa

Dermanords "Saltdeo" är jättesnäll mot både huden och naturen, och luktar gör du inte heller
    Håller en evighet, dryg och effektiv...Hett tips!

• Sandi99

Nu har jag köpt Lancômes Bocage... Fyyy vad dyr... Iaf för en fattig student. Återkommer med utvärdering!

• Timja

Detta kan verka hur skumt som helst....men jag hade samma problem som du..Jag slutade helt enkelt med deo till vardags, jag luktade inte, eftersom jag tvättade mig med tvål och vatten varje dag, och jag bytte alltid undertröja... och när jag haft uppehållet ett tag slutade jag även att producera svett...i de mängder som jag ansåg obehagliga... och vid tillfällen då jag skulle på fest eller något sådant använde jag vanlig deo, och det funkade perfekt!

Alltså mitt tips! Gör ett uppehåll en längre tid med deo.

• tovi

jag har testat de flesta, men den enda hitills som funkar på mig e HTH, helt super!!! man luktar lika fräscht på kvällen, som man gjorde på morgonen innan man gick till jobbet!

• Sandi99

Hmm Lancômes Bocage fungerar sådär måste ja säga... Det håller sig inte snustorrt men ändå ok. Den luktar, enligt min mening, inte gott. Tantparfym... Men jag ska använda den ett tag nu o se hur det går... Ska på konsert imorgon o utsätta den för ett riktigt test!

• vinur

Jag söker en deo som

- inte lämnar sånna äckliga vita ringar på kläderna

- funkar för mig som är en riktig svettboll

Alkohol/parfym och sånt är inget problem, tacksam för alla tips!

• lij

Min favorit har ett tag varit Bodyshops Aloe Vera deo. Den är helt klart värd att prova. Torkar snabbt, luktar inte för mycket och håller ganska torrt.

De senaste dagarna har jag dock provat Bats oparfymerade roll on och den håller verkligen torrt. Dock blir det lite vitt under armarna och den torkar ganska långsamt. Inga vita ringar ens på svarta kläder trots det.

• Ennna

Hej tjejer!
    Har samma problem som er! Mitt sista deoinköp visade sig iallafall hålla måttet någorlunda! Dvs ingen lukt (07.00-00.00) men tyvärr fukt!

Den finns iallafall hos LUSH och heter Aroma Creme deo (Doftar massvis i början -inget för en "grav" astmatiker..!)Kostar 70 spänn på en liten burk, och funkar som en kräm som du doppar ner fingrarna i och sedan smörjer med! /E

• Ennna

Just det - glömde - men för dig som inte har en LUSH butik i närheten, så finns de uppe på nätet också. www.lush.se (tror jag att det är- kolla google annars!)

Svar på tråden Tips på deo IGEN!