• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (4)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första, andra och tredje stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg och på 3:an 811 inlägg.. Fortsätt skriva

Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..

1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (4)
  • Blåklinten

Hahaha, nä de kan jag tänka mig men Oskar e morronpigg som tur e

Millan vet du hur de funkar med föräldrapenning eller vad de nu heter om man stämplar eller pluggar ??

• raskan

Jag å min syrra pratade om det igår då hon stämplar.Jag lovade henne att kolla upp det så när jag vet så hojtar jag till är lite osäker.
    Millan

• Blåklinten

Tack så jättemycke för hjälpen

Får jag fråga dig som går hemma med 2 småttingar...hur mycke hinner man med på en dag i städväg, tvättning etc och hur delar ni upp sysslorna där hemma när han jobbar och du tar hand om barnen ??

Lite nyfiken

• raskan

jA jag ska väl inte ljuga utan det är helt klart jag som gör mest!!
    Det är precis som om killar inte har det inpräntat i huvudet på samma sätt som oss
    Nu har jag fått turen att min son inte är rädd för damsugaren(min dotter va livrädd) så jag kan dra igång den utan problem (Alexander jagar den hihi)
    Men visst är man trött många gånger för man har ju nått att göra hela tiden.Man tänker dock inte på det för man har liksom inget val!!
    Men jag anser att det är viktigt att fortsätta att leva därför hakar jag gärna på när det är utgång mm.
    Min gubbe är inte hemma så mycke å därför kanske det är extra tufft men det går å man är så såld på det man har så det gör inte så mycke om man inte hinneer tvätta håret en dag hih
    Millan

• Blåklinten

De e lite så jag känner nu, att de e jag som tvättar, stryker, städar och i bland tom lagar mat (fast de händer inte så ofta). Städade just de större utav badrummen, spolade rent duschkabinen och bubbelbadkaret, rengjorde toalett och handfat och insåg då att de e kanske sånnt här som ens vardag kommer bestå av en hel del när man går hemma med barn !!!

Men de e väll som du säger, att vi tjejer har de inprintat nån stans i huvet att de ska va rent och snyggt runt oss

Men sen vill man ju fortsätta med de man gör på fritiden, träna och träffa kompisar osv.
    Som tur e så har Oskar ett bra jobb då han jobbar långa men färre dagar i veckan och de skulle säkert vara en stor fördel för mig och så har jag svärföräldrarna i grannkvarteret som säkert också skulle hjälpa till om de behövdes...jaja mycke att tänka på när man ska utöka familjen

Tack för svaren...nu vet jag lite mer

• Bride2B..

nä nu blir man lite orolig... jag vill ju inte göra ALLT själv när vi får barn hehe..

ska man stämpla nått för att få föräldrarpenning? *jag e inte alls haj på detta*

• Blåklinten

Tror de e ganska individuellt vad man orkar när man får barn, de e ju en VÄLDIGT stor grej !!!
    Sen e de klart vad man har för krav på sig själv och hur städat man vill ha de hemma och hur stort man bor....klart de kan va lättare i vissa situationer att städa en mindre yta !!

Men jag e nog me inställd på att göra allt själv man kommer nog på bra sätt att lägga upp de på med tiden

Kolla den länken millan skicka me förut, där stod de rätt bra !!

Jag vet inte hur jag kommer göra nu, ska kanske prata med försäkringskassan om de....har nämligen planer på att utbilda mig till friskvårdsterapeut för sisu, då läser man fristående kurser då och då och så betalar man dom när man går dom men hur de funkar med akassan vet jag inte

• Blåklinten

Detta har inget med bröllopet att göra men fy vad besviken jag e på tre kronor i kväll

Dom som gjorde en sånn bra match i går

• Blåklinten

Åååååååå såååååå nära nu då *suck*

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (4)