• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • AmandaIsholt

    Hej på er alla blivande brudar! :)

    Jag gifter mig med min älskade fästman den 8/8-2015 på Skeppsviks herrgård i Sävar.
    Vigselförrättare är bokad, likaså fotografen som kommer att fotografera oss innan vigseln och under vigseln. Under förberedelserna samt på bröllopsfesten kommer vi att be vänner som är fotointresserade att ta bilder för att dokumentera dagen. Klänningen är uppsydd och klar här i Stockholm där vi bor.

    Nästa steg för mig är att boka frisör, har prel.bokat en salong i Umeå som tar 3100 kr för hår, make-up, styling av brudgummen inför fotograferingen. Är det ett ok pris? Finns fler tips om frisörer i Umeå-området? Att boka florist är också något som jag ska börja kolla upp. Tips vad gäller detta mottages tacksamt :) Vad är viktigt att tänka på? Våra temafärger för bröllopet är ljuslila än så länge, någon färg förutom vitt som ni tycker passar till det? Jag tänker att brudbuketten ska reflektera temafärgerna, så lila, vitt och alt. någon fler färg.

  • Plättis

    Välkommen i tråden

    Frisör och florist har jag jättedålig koll på. Min vanliga (Sax på Renmarkstorget) är jag alltid supernöjd med, men jag har aldrig gjort uppsättning där och tror inte att de gör makeup. Florist har jag inte hittat själv efter den enda jag pratat med har varit den jag passerar på väg till och från jobbet, och då har aldrig hon som gör brudbuketter varit där.

    Såg däremot en superfin bukett med rosa, ljuslila och orangea/aprikosa rosor, en lite ovanlig men superfin kombo! Den finns på länken här nedanför. Även ljusblått/ljusrosa är fint till lila

    www.euroflorist.se/romantiska-rosor-pr12163


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Ninjara

    Jag kommer att ta blommorna från Berghems Blommor. Har varit runt och "känt" efter hur jag tycker att service, viljan att göra något speciellt, kollat bilder och erfarenhet. Tycker att de varit mest tillmötesgående där. Men innan dess så satt jag och valde mellan Löfgrens nere på stan och blommaffären på NUS enbart p.g.a. bilder så även där tror jag att de är duktiga. Vet en del som varit på Holmsunds blommor också.

    Tårtan är så himla viktig för mig då jag jobbar som konditor själv så skulle aldrig lämna över den till någon jag inte känner eller som jag inte tycker har 100% ok produkter i övrigt. Nu vill jag inte snacka skit om konkurrenter men känner att man får välja lite efter vad man är villig att betala för. Kommer att göra basen själv och alla dekorationer men monteringen kommer en av mina superduper duktiga medarbetare att göra då det inte finns en chans i h-vetet att jag skulle hinna montera ihop en 80 bitars bröllopstårta på bröllopsdagen. Skulle få hybris då jag vet hur galet mycket tid det skulle ta och hur petnoga jag är. Vi har i alla fall bestämt oss för en belgisk chokladbotten, chokladmousse, hjortronpannacotta och campagnemousse. Tårtan kommer sedan att dekoreras i färgtemat rött, vitt och guld.

    Våra övriga dekorationer för lokalen är i princip klara. Känner lite som fler skrivit att man skulle kunna gå bananaz men får försöka hejda mig. Kommer att dekorera vita blockljus med guldig dekor, sedan så har vi vita dukar, tunn genomskinlig guldfärgad löpare, röda metallicpärlor på band, röd konfetti, röda servetter som kommer att knytas om med ett rött band med ett vitt pappershjärta (som vi skrivit namn på för bordsplacering). Har också köpt ett helt gäng med röda värmeljus. I övrigt har vi inte tänkt så mycket dekoration förutom lite blommor och så klart bordsplaceringstavlan.

    Drömmer gör jag lite nu och då och oftast är det att jag har hittat de perfekta 80 st helt onödiga svindyra sakerna som jag bara måste ha. Min kärlek har drömt att han inte köpt sina kläder än och det har varit kvällen innan bröllopet...

  • sanx86
    Mirred skrev 2014-11-17 19:06:04 följande:

    sanx86, välkommen!
    Bra val av dag ;) vart kommer ni hålla till?


    Jag tappade bort inloggningen till denna sida ett tag så därav ett himla sent svar. Vi gifter oss i Backens Kyrka och har bokat fest i Baggböle herrgård Glad Antar att du har samma dag Mirred, var ska ni vara? Glad
  • Mirred
    sanx86 skrev 2015-01-13 11:46:09 följande:

    Jag tappade bort inloggningen till denna sida ett tag så därav ett himla sent svar. Vi gifter oss i Backens Kyrka och har bokat fest i Baggböle herrgård Antar att du har samma dag Mirred, var ska ni vara?


    Då var de ni som hann före oss,vi ville vara där då vi också ska va på backen...vi blir på officersmässen istället
  • Mirred
    AmandaIsholt skrev 2015-01-12 21:49:44 följande:

    Hej på er alla blivande brudar! :)

    Jag gifter mig med min älskade fästman den 8/8-2015 på Skeppsviks herrgård i Sävar.
    Vigselförrättare är bokad, likaså fotografen som kommer att fotografera oss innan vigseln och under vigseln. Under förberedelserna samt på bröllopsfesten kommer vi att be vänner som är fotointresserade att ta bilder för att dokumentera dagen. Klänningen är uppsydd och klar här i Stockholm där vi bor.

    Nästa steg för mig är att boka frisör, har prel.bokat en salong i Umeå som tar 3100 kr för hår, make-up, styling av brudgummen inför fotograferingen. Är det ett ok pris? Finns fler tips om frisörer i Umeå-området? Att boka florist är också något som jag ska börja kolla upp. Tips vad gäller detta mottages tacksamt :) Vad är viktigt att tänka på? Våra temafärger för bröllopet är ljuslila än så länge, någon färg förutom vitt som ni tycker passar till det? Jag tänker att brudbuketten ska reflektera temafärgerna, så lila, vitt och alt. någon fler färg.


     jag kommer göra hår och make på Studio 88, de tar 2300kr för allt
  • Ninjara
    AmandaIsholt skrev 2015-01-12 21:49:44 följande:

    Hej på er alla blivande brudar! :)

    Jag gifter mig med min älskade fästman den 8/8-2015 på Skeppsviks herrgård i Sävar.
    Vigselförrättare är bokad, likaså fotografen som kommer att fotografera oss innan vigseln och under vigseln. Under förberedelserna samt på bröllopsfesten kommer vi att be vänner som är fotointresserade att ta bilder för att dokumentera dagen. Klänningen är uppsydd och klar här i Stockholm där vi bor.

    Nästa steg för mig är att boka frisör, har prel.bokat en salong i Umeå som tar 3100 kr för hår, make-up, styling av brudgummen inför fotograferingen. Är det ett ok pris? Finns fler tips om frisörer i Umeå-området? Att boka florist är också något som jag ska börja kolla upp. Tips vad gäller detta mottages tacksamt :) Vad är viktigt att tänka på? Våra temafärger för bröllopet är ljuslila än så länge, någon färg förutom vitt som ni tycker passar till det? Jag tänker att brudbuketten ska reflektera temafärgerna, så lila, vitt och alt. någon fler färg.


    3100 är ju ett kanonpris!!!

    Något jag fick tänka på angående blommor var att först hade vi en tanke om att ha blått färgtema men det finns tydligen inga naturligt riktigt blå blommor. De är i så fall färgade och kan fläcka av sig på kläder. Inte så roligt. Men ljuslila låter ju skitsnyggt, silver passar kanske till, stålgrått...
  • blonde

    Jag har en frisör som kommer styla håret men sminket fixar jag själv då jag har alla grejjer hemma och känner mig säker på min sak.Glad

  • Mirred
    sanx86 skrev 2015-01-13 11:46:09 följande:

    Jag tappade bort inloggningen till denna sida ett tag så därav ett himla sent svar. Vi gifter oss i Backens Kyrka och har bokat fest i Baggböle herrgård Antar att du har samma dag Mirred, var ska ni vara?


    Är ni ett av paren som hört av sig till Sandro?
Svar på tråden Umeåbrud 2015