• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

    Åh då kanske du kan hjälpa - har de fler klänningar än de som syns på hemsidan i butiken? Och har de andra märken än sitt egna?


    Plättis skrev 2015-01-02 20:22:18 följande:

    Lilly Jag tycker de är så himla bra, har fått jättebra hjälp när jag varit där tidigare och vimsat. Måste tydligen lägga upp bilderna från datorn, tidigare har det i alla fall gått göra via telefonen.


  • Plättis

    Litenkaka: De har bara sitt eget märke. Egentligen inte jättemånga olika, men flera typer och modeller. För min del har det varit bra för att få en uppfattning om vad jag vill ha och vad jag passar i, men jag kommer nog inte köpa min klänning därifrån. Det var små detaljer som inte var rätt, typ att midjan skulle ha varit 1,5 cm högre upp på den ena. Men att personalen är ärlig och mer måna om att man ska bli nöjd än gå därifrån med en av deras klänningar.

    Vi hade tänkt prova på fler ställen, jag och min vän, men vi bestämde oss för att prata och fika istället


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Mickis85

    Är det någon annan som har funderat på att hyra bröllopsklänning?
    Var i Linköping och provade bröllopsklänningar i fredags och hittade en av märket Bella som skulle kosta 7000 kr, den i butiken satt nästintill perfekt (behöver bara gå ner julkilona). Den kan jag få hyra för 3500 kr, ganska dyrt men jag antar att det också kostar endel att kemtvätta den. Dessutom får jag med underkjol utan extra kostnad. Det känns skönt att ha den möjligheten om jag inte skulle hitta något bättre. 

    Provade också Lilly klänningar men de satt inte lika bra som Bella märket:)

    Bifogar en bild på klänningen jag kan hyra.

  • liselotte
    Mickis85 skrev 2015-01-03 18:46:28 följande:

    Är det någon annan som har funderat på att hyra bröllopsklänning?
    Var i Linköping och provade bröllopsklänningar i fredags och hittade en av märket Bella som skulle kosta 7000 kr, den i butiken satt nästintill perfekt (behöver bara gå ner julkilona). Den kan jag få hyra för 3500 kr, ganska dyrt men jag antar att det också kostar endel att kemtvätta den. Dessutom får jag med underkjol utan extra kostnad. Det känns skönt att ha den möjligheten om jag inte skulle hitta något bättre. 

    Provade också Lilly klänningar men de satt inte lika bra som Bella märket:)

    Bifogar en bild på klänningen jag kan hyra.


    Jag har haft funderingar på att hyra också. men jag är mer sugen på att köpa egen. För där jag bor tycker jag inte att dom har så mycket i sortimentet där dom hyr ut. Mest bara A-linje klänningar och jag vill ha en sjöjungfrumodell. då jag trivs mer i dom efter att ha provat olika modeller.
  • litenkaka

    Plättis: så sugen på att åka dit med Sthlm är ju några timmar bort :) vill dock till Sthlm brud och fest oclså - varit där?

    Mickis85: har tänkt tanken men slagit bort den rätt snabbt... Googla och du finner många skräckhistorier om skador i tyget, fläckar osv. Någon kanske använder just din klänning helgen innan sig och spiller rödvin på den? Då köper jag hellre på typ Blocket där jag kan syna klänningen först och sen alterera den hos sömmerska...

  • filibustern

    har haft lite bekymmer med fotograf. hon vi tänkte först är dyraste alternativet med 8500 för 3h foto och 200 högupplösta bilder. sen har vi alternativ på 6000 och 7900kq, med fler bilder. dock tycker min blivande att allt är för dyrt. letat åt en man här i kommun som är duktig, har även varit min fotolärare. han bruka ta 2200kr för 4-5h (1.5h fotografering) låter ju bra. har berättat mer exakt vad vi vill ha- porträtt, vigsel, grattis efter. ca 3h fotografering, 200-300 bilder. han skull höra av sej efter helgen o vi kanske kunde träffas till veckan. tycker jag låter bra! vill ju se vad han gjort tidigare. billigt pris i all ära men bilderna måste ju oxå vara bra! ^^

    imorn är det 8 månader kvar för övrigt^^

  • Plättis

    Litenkaka, nej, vi funderade på det men bestämde oss för att bara fika istället. Jag hade nog inte klarat fler intryck heller Jag och sambon bor i Umeå, så det är en bra bit till Stockholm härifrån också. Men utbudet här är pinsamt dåligt, det finns en butik där de tar betalt för provningar. Då passade det bättre att prova i Stockholm när vi ändå hälsade på vänner.

    Vi har bett en av sambons bästa vänner ta våra porträttfoton. Han tyckte vi skulle göra det en annan dag än bröllopet, då vi inte har tidspress. Så nu funderar jag på om vi kanske ändå skulle hitta en annan fotograf som dokumenterar vigseln och kanske tar några snabba foton efteråt. Vår fotografvän ska självklart vara gäst på bröllopet och inte fotografera då.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • MCarlqvist
    Mickis85 skrev 2015-01-03 18:46:28 följande:

    Är det någon annan som har funderat på att hyra bröllopsklänning?
    Var i Linköping och provade bröllopsklänningar i fredags och hittade en av märket Bella som skulle kosta 7000 kr, den i butiken satt nästintill perfekt (behöver bara gå ner julkilona). Den kan jag få hyra för 3500 kr, ganska dyrt men jag antar att det också kostar endel att kemtvätta den. Dessutom får jag med underkjol utan extra kostnad. Det känns skönt att ha den möjligheten om jag inte skulle hitta något bättre. 

    Provade också Lilly klänningar men de satt inte lika bra som Bella märket:)

    Bifogar en bild på klänningen jag kan hyra.


    Ett bra alternativ kan ju vara att köpa klänningen och sedan sälja den efter bröllopet :) Jag har själv köpt min klänning begagnad och efter vad jag sett så får man ungefär hälften av nypris när man säljer. Det blir ju samma som hyran i detta fallet:) 
  • almami

    Hej!


    Jag och min sambo ska gifta oss 13 juni 2015  


    Jag håller på och kolla runt på Kinaklänningar... nån som vet hur denna ser ut i ryggen, blixtlås, knappar eller snörning?

  • Sofia2015
    almami skrev 2015-01-04 16:44:15 följande:

    Hej!


    Jag och min sambo ska gifta oss 13 juni 2015  


    Jag håller på och kolla runt på Kinaklänningar... nån som vet hur denna ser ut i ryggen, blixtlås, knappar eller snörning?


    Hej!
    Ofta kan man maila säljaren och be om bilder på den riktiga klänningen, samt fråga saker. Ibland får man välja vad man vill ha för rygg också. =)

    Fantastiskt fin klänning i alla fall! Vart har du hittat den? =)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!