• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • liselotte
    almami skrev 2015-01-04 16:44:15 följande:

Hej!

Jag och min sambo ska gifta oss 13 juni 2015  

Jag håller på och kolla runt på Kinaklänningar... nån som vet hur denna ser ut i ryggen, blixtlås, knappar eller snörning?

har sett en liknande klänning. kommer inte ihåg vart men ska kolla upp det. men på den var det dragkedja och såg likadan ut bak som fram.
  • Sofia2015

Ikväll har jag pysslat lite! =)
    Man fick vara snabb med färgen för att det inte skulle gå igenom tyget, men annars är jag nöjd!

• Ninjara

Är det någon som har tips på underklänning utan axelband. Gärna av "fläskpress" typ då jag inte vill ha korsett under.

• Plättis
    Ninjara skrev 2015-01-07 12:02:09 följande:

Är det någon som har tips på underklänning utan axelband. Gärna av "fläskpress" typ då jag inte vill ha korsett under.

Älskar ordet "fläskpress"! Cool Har du tittat på underklädesbutiker? Annars verkar det finnas lite här om man letar.

www.evasunderklader.se/funktionella/formande-stoedjande/ 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • almami
    Sofia2015 skrev 2015-01-04 16:49:12 följande:
    Hej!
    Ofta kan man maila säljaren och be om bilder på den riktiga klänningen, samt fråga saker. Ibland får man välja vad man vill ha för rygg också. =)

Fantastiskt fin klänning i alla fall! Vart har du hittat den? =)

Jag hittade den på balklanningaronline.com

Hittade bilder på ryggen tack vare "litenkaka" och det var dragkedja/knappar i ryggen och jag måste ha snörning...

men jag har kommit på att jag ska köpa en armlös klänning och sen ha en liten "jacka" i spets över

• Plättis

Här kommer de två klänningarna jag provade på Lilly! De är som sagt väldigt olika, och jag vet inte vilken av dem jag tycker bäst om. Ingen av dem känns som Klänningen, utan det handlar nog mer om vilken typ av klänning jag ska fokusera på Tungan ute

Den här tycker jag känns mest brudig, men samtidigt är den väldigt mycket. Typ tusen lager tyll (både klänning och underkjol) vilket gjorde att den var nästan omöjlig att gå i och kommer bli supervarm i slutet på juli. För att inte tala om riskerna för att någon trampar på den.

Den här tyckte jag bäst om i butiken. Väldigt bekväm, lite elegant och enkel nog för att passa på en borgerlig vigsel. Men är den för enkel? Jag har drömt om en lång klänning, men samtidigt är det praktiskt med en kortare. Då behöver jag inte byta till festen senare. Spetsöverdelen är avtagbar, men passade helt perfekt till.

(Mina bilder kom också dubbelt när jag laddade upp dem, men det gick bra att ta bort dubbletten.)

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod

Vi beställer bröllopskläningen/arna från nätet nu i veckan :)
    Sedan har vi hittat relativt mycket till mig med som skall beställas, mycket smått och gott på G i bla accesoarväg

Live free, ride free
  • litenkaka

Men jösses så fin du var i den korta! :) klockren! Liknande men lång? Tea-längd kanske? Jag gillar rätt enkla lite bohemiska spetsklänningat men vill gå all in på spets, tyll och korsetter just för att det är once-in-a-lifetime ;) korta klänningar kan man ha när som liksom...

Plättis skrev 2015-01-07 13:19:37 följande:

Här kommer de två klänningarna jag provade på Lilly! De är som sagt väldigt olika, och jag vet inte vilken av dem jag tycker bäst om. Ingen av dem känns som Klänningen, utan det handlar nog mer om vilken typ av klänning jag ska fokusera på 

Den här tycker jag känns mest brudig, men samtidigt är den väldigt mycket. Typ tusen lager tyll (både klänning och underkjol) vilket gjorde att den var nästan omöjlig att gå i och kommer bli supervarm i slutet på juli. För att inte tala om riskerna för att någon trampar på den.

Den här tyckte jag bäst om i butiken. Väldigt bekväm, lite elegant och enkel nog för att passa på en borgerlig vigsel. Men är den för enkel? Jag har drömt om en lång klänning, men samtidigt är det praktiskt med en kortare. Då behöver jag inte byta till festen senare. Spetsöverdelen är avtagbar, men passade helt perfekt till.

(Mina bilder kom också dubbelt när jag laddade upp dem, men det gick bra att ta bort dubbletten.)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!