• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Allrakäraste

Jaha då var det dags att ansluta sig till tråden då! Hurra! Glad

Efter lite velande fram och tilllbaka lyckades vi komma överens om att antingen oktober 2015 eller februari 2016 var två passande månader. Det slutade med att jag bokade kyrkan igår, så den 17 oktober 2015 blir vi man och hustru. Anledningen till att vi valde oktober? För att det är en månad då det är mörkt och i stort sett inte händer någonting och vad är då roligare än att bli inbjuden till bröllop?

Nu är det bara de roliga (och lite stressande bitarna för en planeringsgalen tjej) kvar. Tidigare var vi inne på att boka en restaurang just för att vi inte vill behöva tänka på varje liten detalj själva. Men när vi räknade på allt skulle notan sluta på 80 000 kr... Så nu är vi inne på att hitta en trevlig lokal, köra catering från en av de restauranger vi tittade på och fixa det mesta själva. Som fästmannen sa "Ja men perfekt! Du har ju sagt att du gärna vill pyssla och planera!"

To be continued.... Flört

• Plättis

Välkommen, Allrakäraste Det låter som en jättebra idé med ett bröllop i oktober! För oss blev det juli eftersom min sambo slog näven i bordet och sa att ett bröllop ska vara på sommaren. Då hade jag planerat både vår-, sommar-, höst- och vinterbröllop i mitt huvud sedan länge. 

litenkaka skrev 2015-01-07 19:17:20 följande:

Men jösses så fin du var i den korta! :) klockren! Liknande men lång? Tea-längd kanske? Jag gillar rätt enkla lite bohemiska spetsklänningat men vill gå all in på spets, tyll och korsetter just för att det är once-in-a-lifetime ;) korta klänningar kan man ha när som liksom...

Tack! Jag kände mig väldigt fin i den också, men vet inte om det blir för enkelt Obestämd Vill ju ha en klänning jag älskar och känner mig makalöst vacker i, för det kommer bara bli ett bröllop för mig med (herregud alltså, jag stressar snart sönder redan!). Tyllmonstret/-drömmen känns inte som att det passar det vi tänkt oss, och att jag inte kan gå i den känns som en detalj man inte ska ignorera  
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • lillemor

Åh tänk att jag äntligen kan skriva Nu är det min tur  

Hurra
    Men så är det och datumet är den 10 oktober så ett höstbröllop.
    Hoppas på sol och fint väder 

Såg att AllraKäraste också ska gifta sig i oktober, kul! Då är man inte ensam om att ha höstbröllop.

Just nu brottas vi med att hitta den perfekta lokalen.. Gästlistan är rätt lång 75 personer står på den.

När bör man skicka ut inbjudan tycker ni?

Grattis till oss alla här

• filibustern

välkommen alla nya! =D

var själv med gubben å prata med en fotografkandidat. billigast är han då med sina 2500 för porträtt vigsel å grattis efteråt, alla bilder+ att han fixar till 30-50 st. trevlig också. vi känner till han sen tidigare bl.a för att han var min fotolärare.

sen fick ja hem min nya klänning!!! kjolen är underbar. axelbanden för stor men de kan man ju fixa. sen gjorde jag något fatalt imorse. jag prövade den klänning jag hade sen tidigare, med underkjol... och den blev ju skitfin!! kanske lite kort framtill... ja iaf nu har jag då alltså ångest då jag ärligt och med magkänslan tycker den känns å syns bättre på mig än den nya. men törs inte säga det till min tärna... ååååh. allt känns så jobbigt. tro snart vi skit i allt å gifter oss i jeans å t-shirt.......

• tesselessan

@lillemor

Jag ska också gifta mig den 10 oktober :) roligt med flera som valt oktober som annars känns som en udda månad att gifta sig i

sen blir det enkelt för mannen att komma ihåg datumet - 15 -10-10

• lillemor

Vad kul @tesselessan.
    Ja vi valde 10 okt för vi förlovade oss den 10 okt 2010 ... hehe '
    Jag sa till blivande maken att jag tyckte vi skulle gifta oss i år och han sa okej om du hittar ett bra datum och det gjorde jag ju
    Hur kom ni fram till den 10:e okt?

Sen är det ju plus att det är lätt att komma ihåg hehe.. för här är det nog jag som kommer att glömma :-S

• Sofia2015
    filibustern skrev 2015-01-08 15:19:38 följande:

välkommen alla nya! =D

var själv med gubben å prata med en fotografkandidat. billigast är han då med sina 2500 för porträtt vigsel å grattis efteråt, alla bilder+ att han fixar till 30-50 st. trevlig också. vi känner till han sen tidigare bl.a för att han var min fotolärare.

sen fick ja hem min nya klänning!!! kjolen är underbar. axelbanden för stor men de kan man ju fixa. sen gjorde jag något fatalt imorse. jag prövade den klänning jag hade sen tidigare, med underkjol... och den blev ju skitfin!! kanske lite kort framtill... ja iaf nu har jag då alltså ångest då jag ärligt och med magkänslan tycker den känns å syns bättre på mig än den nya. men törs inte säga det till min tärna... ååååh. allt känns så jobbigt. tro snart vi skit i allt å gifter oss i jeans å t-shirt.......

Vill du visa klänningarna? =) Jag är såååå nyfiken! (Sen får man ångra sig hur många gånger man vill, faktiskt. Viktigast att det känns rätt för dig!)
  • crs
    filibustern skrev 2015-01-08 15:19:38 följande:

sen fick ja hem min nya klänning!!! 

Jag vill också se klänningarna! :D Och ändra dig är väl inga problem att göra, om du ändå har den du ändrar dig till. :)
  • liselotte

Och här är en till som har satt ett datum och bokat kyrka. Var lika bra att boka nu då det är den 26 december 2015 och min klänning beställs nog denna månad eller nästa månad Hjärta

• Allrakäraste
    lillemor skrev 2015-01-08 14:25:16 följande:

Åh tänk att jag äntligen kan skriva Nu är det min tur  

Hurra

Men så är det och datumet är den 10 oktober så ett höstbröllop.

Hoppas på sol och fint väder 

Såg att AllraKäraste också ska gifta sig i oktober, kul! Då är man inte ensam om att ha höstbröllop.

Just nu brottas vi med att hitta den perfekta lokalen.. Gästlistan är rätt lång 75 personer står på den.

När bör man skicka ut inbjudan tycker ni?

Grattis till oss alla här

Grattis Lillemor! :) Vi verkar ändå vara några som fastnat för höstbröllop vilket är riktigt kul! Vi ville egentligen också ha den 10:e men då hade vår kyrka stängt eftersom de kör varannan helg tillsammans med en närliggande kyrka. Och eftersom vi gärna ville ha just kyrkan i centrum så fick det bli den 17:e istället. Vi har också så smått börjat leta lokal, inte är det lätt! Speciellt när vi gifter oss i en ganska liten stad.

Vi kommer nog att skicka ut vår inbjudan någon gång efter midsommar. Jag tänker att det räcker med 3 månaders framförhållning eftersom det inte är så vanligt att folk reser bort eller är väldigt upptagna i oktober. Tänker jag rätt eller helt fel?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!