• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • litenkaka

Provade klänningar igår och provade flera för mellan 2-3000:-. Från Nixa :) och något annat märke...

Allrakäraste skrev 2015-01-11 20:56:49 följande:

Åh vad kul att se klänningar och inbjudningskort! Jag riktigt sitter och hoppar i soffan av längtan efter att få ta tag i båda delarna :)

Vi satt ikväll och tog en extra koll på budgeten och stämde av våra konton och sparande. Har kollat runt lite på lokaler för festen och väntar på svar. Sen är det väl egentligen bara att boka fotograf så känns det som att vi har fixat det allra viktigaste. Eller ja, cateringen ska vi ju också boka men vi har redan bestämt vilken restaurang vi ska använda. Ca 9 mån kvar men det känns som att tiden bara kommer att rusa iväg! Har ni samma känsla eller är det bara jag? ;)

Hur är det med klänning förresten, alltså hur långt i förväg bör man beställa den? Jag står och väger just nu, funderar på att börja med att kolla i en butik men eftersom jag inte är beredd att betala så mycket (absolut max 3 000 kr) så är jag tveksam till om jag hittar någon där. Återstår då att beställa från Asien men man hör ju både ris och ros om det.

• Allrakäraste
    litenkaka skrev 2015-01-11 21:23:24 följande:

Provade klänningar igår och provade flera för mellan 2-3000:-. Från Nixa :) och något annat märke...

Åh men då kanske det löser sig ändå! :) Känns ju ändå lite bättre att få prova klänningen innan man köper den. Annars brukar jag beställa en hel del på nätet men då är det ju alltid ångerrätt på kläderna :)
  • litenkaka

Provade en som hade axelbandslös överdel i siden och en fin tyllkjol. Kändes så DYR men både jag och svärmor tappade hakan när vi såg prislappen på 2195:- ;)

Allrakäraste skrev 2015-01-11 21:51:30 följande:

Åh men då kanske det löser sig ändå! :) Känns ju ändå lite bättre att få prova klänningen innan man köper den. Annars brukar jag beställa en hel del på nätet men då är det ju alltid ångerrätt på kläderna :)

• crs

För ett par dagar sedan bokade vi vigselförrättare och spikade dagens schema. Så skönt att ha liksom den "ramen" klar! Kommer börja med vigsel kl 7.30, och räknar med att vara på hotellet, i dagens tredje stad, ca 21 på kvällen. Vi fick också in en hyrbil i budgeten så vi slipper åka massa tåg under dagen, så den är med bokad och klar. Skönt! 

Nu är det bara kvar att skicka inbjudningar, boka några restauranger (eller be någon i familjerna göra det, de som bor i de städer vi ska till lär ju ha bättre koll på sånt än vi.) och på något sätt lyckas bestämma vad jag vill ha för klänning och skor och sånt på mig på dagen. Det känns som det svåraste... 

• Plättis
    litenkaka skrev 2015-01-11 21:23:24 följande:

Var provade du? Jag har haft panik hela helgen över det här med klänning, det har varit galet Tungan ute Tydligen så är min version av bridezilla inte en sån som är arg och man blir rädd för, jag sitter bara och gråter Cool
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

Kul att så många jobbar med inbjudningarna, förresten! Det börjar kännas som att det är dags att vi börjar också. Sambons moster tipsade om en vän till henne som jobbar med grafisk framställning och som kunde göra inbjudningarna om vi bara bad henne om det. Så jag har lagt på min sambo att fixa det. Vi kommer peta ihop vad som ska stå i den tillsammans, men jag litar på att min sambo har kontakt med mosterns vän och får ihop något bra. 

Som tur är har jag och min sambo ganska samma smak och stil, det är oftast han som protesterar mot sådant jag gillar istället för tvärtom Så för att spara hans nerver (vi försökte köpa nya lampor förra veckan och han har inte hämtat sig än) får han vara chef över inbjudningarna. 

• Nightrod
    Sofia2015 skrev 2015-01-11 20:30:09 följande:
    litenkaka
    .

Ser det för plottrigt ut?

Jag tycker de är väldigt fina :)

--------

Vi skall få hem stämpeln denna vecka, så sedan skall vi göra korten och embossen på dem så att vi kan få iväg dem ASAP
    Live free, ride free
  • litenkaka

Var i Skövde :) en helt hemsk butik dock...

Klänningarna var från Nixa... Den för 2195:- var den här, den i mitten: www.brollopsguiden.se/medlemsblog/41654/1/11860

Plättis skrev 2015-01-12 11:27:05 följande:

Var provade du? Jag har haft panik hela helgen över det här med klänning, det har varit galet  Tydligen så är min version av bridezilla inte en sån som är arg och man blir rädd för, jag sitter bara och gråter 

• Plättis
    litenkaka skrev 2015-01-12 15:23:48 följande:

Var i Skövde :) en helt hemsk butik dock...

Klänningarna var från Nixa... Den för 2195:- var den här, den i mitten: www.brollopsguiden.se/medlemsblog/41654/1/11860

Alldeles för långt bort för mig Den var superfin! För 2195?! Helt otroligt. Då gör det inget om butiken är hemsk Tungan ute
  • Twinmum

Måttbeställde en klänning igår från sidan light in a box. Ett tips om man vill ha en klänning till ett bra pris. Strax över tusenlappen då det var rabatt. Vill ha en enkel men ändå fin klänning och hittade en som passar mig perfekt. Fanns massor av modeller att välja mellan och om man tittade på omdömena så verkar de flesta vara väldigt nöjda med sina beställningar.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!