• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

Haha, jag blir djupt imponerad om du läser igenom alla miljoner inlägg i tråden! :D

Vi gifter oss den 25 juli i Umeå. Och idag berättade vi för sambons släkt om bröllopet. Hans mormor såg jag blev glad, äldsta barnbarnet och allt :) Hans moster och kusin började direkt ge tips och förslag på hur de kunde hjälpa till. Genom kusinen får vi tag på servitörer och en bartender eftersom han jobbat som det tidigare :)

Det enda som behöver lösa sig nu är att få förlängt på mitt vikariat så vi har råd med kalaset! På tisdag ska jag prova klänning, och även om jag inte tror att jag kommer hitta något kommer det bli kul att prova olika modeller för att se vad som känns bäst.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

Kolla Zalando - de har massor av vita spetsklänningat i knälång modell + fri frakt och retur ????

Vi gifter oss 26/9 och vad jag ska ha på mig vet jag inte :) ska ut och jaga i februari tänkte jag... Vill gärna ha något med spets upptill - lång ärm eller holkärm. Gärna snygg urringad rygg :) och släp! Högtidligt men enkelt...

Vaniljbullen skrev 2014-12-28 20:25:56 följande:

Ja, precis..  

Kör också på vanliga kläder i större storlekar. Har letat och funderat och du har så rätt, vill absolut ha nåt tajtare som framhäver magen. Fick ett tips om empire-modeller bara men det går bort.

Jakt pågår!

När ska du gifta dig litenkaka?

Och vad ska du ha för klänning? *nyfiken*

• SofieFii

Herregud, nu går det verkligen framåt med stormsteg! 

Idag beställde vi hem våra save the dates kort; så fruktansvärt nöjd är jag! Nu håller vi bara tummarna för att de kommer att se likadana ut som jag föreställt mig. Skrattande

Tiden går så sjukt fort och idag är det bara åtta och en halv månad kvar till det är dags! Snart kommer väl förhoppningsvis min klänning att levereras också så jag äntligen får se hur den ser ut. Och imorgon ska jag fråga en av mina närmsta vänner om hon vill ställa upp som brudtärna. Förhoppningsvis kommer jag att kunna fråga de övriga nästa vecka och så ska den blivande höra med sina "groomsmen". 

Känns verkligen som att vi är på väg framåt nu. Är det någon här som det snart är dags för?

• Vaniljbullen
    Plättis skrev 2014-12-28 21:12:13 följande:

Haha, jag blir djupt imponerad om du läser igenom alla miljoner inlägg i tråden! :D

Vi gifter oss den 25 juli i Umeå. Och idag berättade vi för sambons släkt om bröllopet. Hans mormor såg jag blev glad, äldsta barnbarnet och allt :) Hans moster och kusin började direkt ge tips och förslag på hur de kunde hjälpa till. Genom kusinen får vi tag på servitörer och en bartender eftersom han jobbat som det tidigare :)

Det enda som behöver lösa sig nu är att få förlängt på mitt vikariat så vi har råd med kalaset! På tisdag ska jag prova klänning, och även om jag inte tror att jag kommer hitta något kommer det bli kul att prova olika modeller för att se vad som känns bäst.

Jag går bara hemma och är gravid med konstiga sovrutiner så jag ska nog plöja igenom detta snart hahaha Tungan ute

Kul att ni berättat för alla nu! 
    Åh.. det är samma här med arbetet. Helt galen situation, jag kanske blir arbetslös snart. Men det är bara att skratta åt eländet. Hoppas att det löser sig för dig!
    Men va spännande att prova klänningar! *avis* Du får berätta hur det gick sen
  • Plättis

Litenkaka: nej, den hänger fortfarande i garderoben och väntar på ett nytt hem. Senast idag påpekade min sambo att jag faktiskt har en klänning redan, men den känns verkligen inte rätt när jag tittar på den. En släkting till sambon är tydligen sömmerska och kunde ändra den, men det är inget av den som jag vill ha kvar :/ Trodde inte att jag skulle bli sån här när det kom till klänningsjakten, men tydligen!

Vaniljbulle, det ska jag absolut göra! Det blir min tredje tur till en brudbutik, och jag kommer nog inte känna mig ett dugg klokare efteråt ;) Ska be min vän fota och vara smakråd, hon är redan gift och kan påminna om vad som är viktigt :)

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

Åh men då ska su verkligen få en ny klänning! Den här kanske du kan ha på någon annan festlighet? Färga den kanske? Om du inte får sålt den :)

Längtar efter att få prova klänningar!

Plättis skrev 2014-12-28 23:10:54 följande:

Litenkaka: nej, den hänger fortfarande i garderoben och väntar på ett nytt hem. Senast idag påpekade min sambo att jag faktiskt har en klänning redan, men den känns verkligen inte rätt när jag tittar på den. En släkting till sambon är tydligen sömmerska och kunde ändra den, men det är inget av den som jag vill ha kvar :/ Trodde inte att jag skulle bli sån här när det kom till klänningsjakten, men tydligen!

Vaniljbulle, det ska jag absolut göra! Det blir min tredje tur till en brudbutik, och jag kommer nog inte känna mig ett dugg klokare efteråt ;) Ska be min vän fota och vara smakråd, hon är redan gift och kan påminna om vad som är viktigt :)

• Vaniljbullen
    litenkaka skrev 2014-12-28 21:47:39 följande:

Kolla Zalando - de har massor av vita spetsklänningat i knälång modell + fri frakt och retur ????

Vi gifter oss 26/9 och vad jag ska ha på mig vet jag inte :) ska ut och jaga i februari tänkte jag... Vill gärna ha något med spets upptill - lång ärm eller holkärm. Gärna snygg urringad rygg :) och släp! Högtidligt men enkelt...

Tack det ska jag göra, fastnade i Bond-filmen istället bara haha. Ja men Zalando borde ju faktiskt ha nånting kul.

September, åh hoppas ni får en riktigt vacker höstbröllopsdag!
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2014-12-28 23:10:54 följande:

Jag har samma situation Plättis. Beställde hem en klänning som verkligen är jättefin, ser precis ut som jag tänkt mig och är väldigt välsydd. Men den känns inte självklar. Jag har kärat ner mig i en annan, så jag kommer nog beställa den och sen välja den som känns bäst. Jag trodde verkligen inte heller att jag skulle vara så petig!
  • litenkaka

Blir så nojjig av att läsa om era klänningar :) jag är ju världens veligaste och bara att bestämma vad vi ska äta till middag är en pärs haha... När jag köpt klänning kommer jag sluta titta på bilder tror jag, annars kommer jag garanterat ångra mig!

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!