• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Kittwn
    iQbee skrev 2014-02-04 06:54:57 följande:
    Kittwn: jag hittade en korsett med låg rygg som jag beställde från ebay och heter flattering me bra ny från usa ca 800 inkl tull men den funkar säkert om du bara behöver lite exrra stöd. Är i samma bårt grekisktsyrianskr brölloo ska vi ha då kan jag inte pyssls så mkt men har gjort alla bonbonieres/ fsvors själv :)) Vita papperslyktor kan va fint vart i grekland gifter ni er?😊
    googlade den och den var ju jätte fin! Kunde inte tänka mig hur de skulle funka med låg rygg och korsett, men de där ser absolut ut att kunna passa min klänning. Tack!

    Oh vad skoj :D Men bröllopet är i Sverige? Vi pratade om såna små "pressenter" i början. Alla här går ju på bröllop ungefär två gånger i månaden så man får drivor med massa små (här har vi bla fått en liten gips elefant sparbössa, en liten "bild hållar pinne" med en rosa plast häst... ) totalt onödiga saker. Så var vi på ett bröllop där de låg lappar på alla bord att dom istället gav pengar till någon välgörenhet. Så med tanke på krisen så känns de som ett väldigt bra alternativ. Så nu letar vi efter något barnhem eller någon organisation som hjälper barnfamiljer som vi skall ge pengar till istället för favours.  

    Men någon liten påse med bobonieres skall vi nog ha. Och de har jag och mamma tänkt att sy när jag är i Sverige faktiskt.  Ganska simpelt pyssel och överkomligt att göra själv även om man behöver sy 1000 st :P

    Vi gifter oss (och bor) på Kreta i Rethymnon. 
  • LinaNordstrom
    Kittwn skrev 2014-02-03 20:57:20 följande:
    Tack! skall kolla där.

    Var jätteinne på att pyssla massa själv först. Men de blir så krångligt med att hitta och få hit (bor i en liten stad i grekland) material. Och eftersom vi skall ha MÅNGA gäster (har inte räknat på dom grekiska gästerna än eftersom man skickar ut inbjudan väldigt sent här, men runt 700 gissar jag ev fler) så blir de lite mycket att pyssla ihop själv när jag är hemma med bebis hela dagarna. Så de mesta jobbet kommer floristen göra (hon fixar all dekoration) men jag skulle gärna vilja pyssla/köpa/fixa ihop något själv åt minstone.

    köpte denna "MR & MRS" på etsy i veckan, fast i ljust rosa.



    Jag har funderat på att ha vita papp påsar och stansa ut hjärtan och " A & G " och liknande och ha ljus i. Vad tycker ni om de? 


     
    Läste jag rätt, ska ni ha 700 gäster?
  • Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-04 09:16:13 följande:
    Läste jag rätt, ska ni ha 700 gäster?
    hahaha ja du läste rätt. Dock är de lite mellan tummen och pekfingret. Den grekiska gästlistan är långt ifrån spikad. Ca 50 från Sverige och sen blir de någonstans runt 700 greker, kan bli några hundra till ;) Funkar lite annorlunda här =P
  • Kittwn

    Är de någon här som skall ha slöja som ni kommer ta av under festen? skall ni isf ha något annat, smycke eller så, i håret istället?

  • LinaNordstrom
    Kittwn skrev 2014-02-04 09:37:37 följande:
    hahaha ja du läste rätt. Dock är de lite mellan tummen och pekfingret. Den grekiska gästlistan är långt ifrån spikad. Ca 50 från Sverige och sen blir de någonstans runt 700 greker, kan bli några hundra till ;) Funkar lite annorlunda här =P
    Oh my! Känner ni så mkt människor?? 
  • Kalejdoskop
    Kittwn skrev 2014-02-04 09:40:23 följande:
    Är de någon här som skall ha slöja som ni kommer ta av under festen? skall ni isf ha något annat, smycke eller så, i håret istället?
    Jag gifter mig i juli, men jag svarar här ändå :) Jag kommer ha slöja under vigseln, som kommer tas av till festen. Min frisyr kommer mest troligt innehålla båda vita blommor bak i håret, och ett glittrande band framför frisyren, istället för en tiara då. Då blir det lite extra även utan slöjan! Hur hade du tänkt dig din frisyr?
  • Kittwn
    LinaNordstrom skrev 2014-02-04 09:51:50 följande:
    Oh my! Känner ni så mkt människor?? 
    Nopps =P Inte jag i alla fall. Jag kommer väl "känna" 100 av dom kanske. Jag vet att de är helt galet, jag tyckte de först när jag kom hit iaf. Men nu har jag vant mig.

    Man ska liksom bjuda ALLA. Först såklart all släkt, dvs ALL släkt. Sen kommer min blivande från en liten by och egentligen "borde" vi väl bjuda alla där ifrån men de kommer vi inte göra utan bara de som är vänner/släkt med familjen. Sen skall alla vänner och bekanta. Arbetskompisar (och min svärfamilj har två företag). Och de gäller inte bara brudparet utan även familjerna och bestman/tärnor. Dom får själva bjuda in (när min blivande var bestman för något år sen så bjöd han 70 egna gäster). Så de kommer snabbt upp i måånga gäster.

    Min blivandes syster gifte sig förra året och dom hade 1000 gäster. Men där var de många efter som var sura för dom inte blivit bjudna så alla dom kommer vi få bjuda ;) Men eftersom de är "så få" från min sida så blir de ett noramlt (för här) bröllop ändå. Har varit på bröllop med upp mot 2000 gäster ;)
  • Kittwn

     


    Kalejdoskop skrev 2014-02-04 10:04:42 följande:
    Jag gifter mig i juli, men jag svarar här ändå :) Jag kommer ha slöja under vigseln, som kommer tas av till festen. Min frisyr kommer mest troligt innehålla båda vita blommor bak i håret, och ett glittrande band framför frisyren, istället för en tiara då. Då blir det lite extra även utan slöjan! Hur hade du tänkt dig din frisyr?
    Jag hade tänkt antingen såhär

    eller såhär


     Tycker nog de kommer "behövas" något i håret när jag tar av slöjan. Tar alla av slöjan? De är ju ganska olika frisyrer, som kräver väldigt olika hår dekorationer isf
  • Kalejdoskop
    Kittwn skrev 2014-02-04 10:44:41 följande:
    Jag hade tänkt antingen såhär

    eller såhär


     Tycker nog de kommer "behövas" något i håret när jag tar av slöjan. Tar alla av slöjan? De är ju ganska olika frisyrer, som kräver väldigt olika hår dekorationer isf
    Båda frisyrerna är verkligen jättefina! Som du säger så kräver de nog olika dekorationer. Jag tänker antingen tiara eller ett band på den andra frisyren, och på den första skulle kanske lite blommor eller pärlor i håret vara fint. Titta runt lite, till exempel på pinterest, där finns hur mycket inspiration som helst! Det där med om slöjan behålls på eller inte är nog en smaksak. Har man en hellång slöja så är det nog jobbigt att ha på den hela kvällen kan jag tänka mig. Jag kommer ta av den eftersom min frisyr kommer vara rätt arbetad i sig, plus att det blir lite jobbigt att ha hela kvällen. Du bestämmer helt själv hur du vill göra, tror inte det finns några regler :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet